ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اولویت های مهم وزارت صمت است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدمهدی هادوی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل در جمع خبرنگاران،  با اشاره به برگزاری نمایشگاه های «ساخت داخل» در استان زنجان، لزوم برنامه ریزی برای توسعه چنین نمایشگاه های را مورد تاکید قرار داد و گفت: برگزاری نمایشگاه های «ساخت داخل»  بستر مناسبی را برای شناخت نیازهای حوزه صنعت فراهم کرده و ظرفیت های موجود در شرکت های دانش بنیان برای طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت و معدن را معرفی می کند.

وی نبود شناخت از نیازهای بخش صنعت را مهم ترین چالش برای جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: نمایشگاه های «ساخت داخل»بستر مناسب را برای معرفی نیازها و اولویت های بخش صنعت و معدن فراهم کرده است تا براساس نیازهای بخش صنعت و معدن، جوانان نخبه کشور نسبت به ساخت تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.

هادوی گفت: شرکت های دانش بنیان مطرح و خوبی از ظرفیت های موجود در نمایشگاه های ساخت تولید داخل استفاده کرده اند و قراردادهای خوبی با شرکت های بزرگ صنعتی برای ساخت تجهیزات منعقد شده است.

رئیس مرکز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه فناوری نجات دهنده بخش صنعت و معدن است، افزود: یکی از سیاست های مهم وزارت صنعت و معدن ارتباط دادن بخش صنعت و معدن با دانشگاه ها و مراکز علمی است و در این مسیر از برنامه های صوری و مقطعی پرهیز خواهد شد.

هادوی ادامه داد: معتقد هستیم فناوری کمک کننده و نجات دهنده صنایع بزرگ کشور است و دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشکده ها می توانند تاثیرگذارترین نقش را در این زمینه داشته  باشند.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای تعامل با حوزه صنعت و معدن صورت گرفته است، گفت: در دانشگاه ها نظام تحول در حال اجرا است و بر این اساس آموزش ها و پژوهش ها براساس نیاز انجام می شود.

رئیس مرکز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت ایجاد ارتباط بین نیازهای بخش صنعت و پژوهش های دانشگاهی را از رویکردهای مهم وزارت صمت عنوان کرد و  افزود: کارهای خوبی در زمینه ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه صورت گرفته است ولی با وجود همه این اقدامات، با نقطه مطلوب فاصله داریم.

هادوی از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های «ساخت داخل» در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: برنامه ریزی نظامند در وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه های «ساخت داخل» در حال انجام است.

وی تاکید کرد: برخورداری از نهصت ملی ساخت داخل در تمامی جوانب از اولویت های اصلی وزارت صمت است و همه بخش های کشور اعم از وزارت صمت، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، سازمان استاندار و حتی مدارس باید وارد این عرصه شوند.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *