انتقال موزه گوهرشاد مشهد به بوستان وحدت

انتقال موزه گوهرشاد مشهد به بوستان وحدت
انتقال موزه گوهرشاد مشهد به بوستان وحدت

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از انتقال و بازگشایی موزه گوهرشاد مشهد به بوستان وحدت خبر داد.

نرگس شالچیان رابع با اعلام این خبر اظهار کرد: موزه واقعه گوهرشاد که تا چندی پیش در محل بوستان وکیل‌آباد قرار داشت، به دلیل قرارگیری آن در عمق بوستان، فصلی بودن بازدیدکنندگان و از طرفی عدم استقبال از این موزه، علی‌رغم مرمت کوشک تاریخی در سال‌های گذشته، به پیشنهاد شهرداری منطقه ۹ قرار شد کاربری دیگری برای این کوشک‌ها پیش‌بینی شود و موزه واقعه گوهرشاد به مکان بهتری انتقال یابد.

وی افزود: برای این منظور و پس از بررسی، بوستان وحدت که محل دفن جمعی از شهدای واقعه گوهرشاد است و همچنین به جهت قرارگیری فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر در این بوستان، متناسب با موضوع موزه گوهرشاد شناخته شد و به این امر تخصیص یافت.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، شالچیان با اشاره به این که هم‌اکنون فعالیت‌های عمرانی و فضاسازی محل تخصیص یافته در حال انجام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به موقعیت فرهنگسرای امر به معروف در نزدیکی حرم مطهر رضوی(ع) و بازدیدکنندگان فراوان آن، همچنین سنخیت موضوع این موزه با مکان جدید، این موزه پس از بازگشایی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گیرد.

موزه گوهرشاد شامل هفت مجسمه و تعداد ۲۰ تابلو عکس و نقاشی زیباست که در دو صحنه نمایش ارائه شده و وقایع زندانی شدن آیت‌الله قمی، سید عبدالله شیرازی و چند نفر دیگر از معترضان و دستور مقابله سربازان با قیام مردم توسط سرهنگ قادری را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *