امیرآبادی: اختصاص۵۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا در قم

احمد امیرآبادی فراهانی عصر یکشنبه با اعلام خبر فوق، بیان کرد: این ۵۰ میلیارد تومان جدا از اعتباراتی است که پیش‌ازاین توسط دولت برای مقابله با کرونا به این استان اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: قم از نظر تجهیزات درمانی و پزشکی برای مقابله با شیوع و سرایت بیشتر ویروس کرونا با ضعف همراه است و باید نگاه‌های ویژه‌تری به این استان معطوف شود.

وی بیان کرد: برای تأمین نیازهای اساسی استان در مقابله و پیشگیری از کرونا به‌ویژه در زمینه تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایزنی‌های روزانه در سطح کشور انجام می‌گیرد.

باید به آمارهای رسمی توجه شود

امیرآبادی با رد برخی سخنان در ارائه آمار غیرواقعی توسط علوم پزشکی در تعداد فوتی‌های ویروس کرونا در قم، ادامه داد: این دانشگاه مرجع اصلی و نهایی ارائه آمار در رابطه با کرونا بوده و آمار و اطلاعاتی که دیگران مطرح می‌کنند از همین نهاد رسمی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تعداد بستری‌شدگان کرونا در مراکز درمانی قم نیز گفت: تعداد افراد بستری در مراکز درمانی قم در حدود ۷۳۰ تن بوده که ازاین‌بین نتیجه آزمایش ۱۳۹ بیمار فقط مثبت اعلام‌شده است.

تا به امروز ۹۸۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در داده و ۱۷۵ بیمار نیز پس از بهبود قطعی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قم ۳۰ تن افزایش‌یافته است و این استان بعد از تهران دومین استان کشور در ابتلای به ویروس کرونا لقب گرفته است.

درخواست امیرآبادی از وزیر بهداشت

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی پیش تر با انتشار فیلمی در توییتر از مسئولان به‌ویژه وزیر بهداشت درخواست کرد نسبت به وضعیت بیمارستان کامکار قم رسیدگی فوری کنتد.

در این فیلم در توییت شخصی امیرآبادی منتشر شده، اشاره ‌شده است که فیلم مربوط به ساعت یک بامداد امروز شنبه و بازدید امیرآبادی از بیمارستان کامکار بوده است.

در این فیلم خانم دکتری در حال نشان دادن لباس حفاظتی ویژه پزشکان و انتقاد از نامناسب بودن این لباس است که مورد تایید امیرآبادی نیز قرار می‌گیرد.

پزشکی که در این فیلم ۱۷ ثانیه‌ای صحبت می‌کند،‌ اعلام می‌کند که به‌عنوان پزشک طرحی در این بیمارستان مشغول به فعالیت است و از کمبود امکانات این مرکز درمانی گلایه می‌کند و می‌گوید که از نبود امکانات گریه‌ام گرفته است.

امیرآبادی همچنین در توییتی در این خصوص نوشت:  جمعه شب ساعت یک نصف شب از اورژانس بیمارستان کامکار قم بازدید کردم نه پزشک راضی بود نه پرستار و نه بیمار. کجایی آقای وزیر بهداشت به داد کادر درمانی و مردم قم برسید.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

۴۶


منتشر شده

در

قم

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *