الزام بانک ها از سوی دادستانی قم برای استرداد اقساط وام‌های قرض الحسنه

الزام بانک ها از سوی دادستانی قم برای استرداد اقساط وام‌های قرض الحسنه
الزام بانک ها از سوی دادستانی قم برای استرداد اقساط وام‌های قرض الحسنه

به گزارش خبرآنلاین ازقم، علی اصغر سلطانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از صدور دستور قضائی در رابطه با استرداد اقساط دریافتی از تمامی گیرندگان تسهیلات قرض الحسنه و ضامنین آنها خبر داد.

وی با به صدور بخشنامه شماره ۹۸/۴۳۵۶۵۲ مورخ ۹۸/۱۲/۱۵ شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: بر اساس این بخشنامه باید اقساط همه تسهیلات قرض الحسنه به دلیل شیوع ویروس کرونا سه ماه با تعویق دریافت شود.

سلطانی با بیان اینکه متأسفانه برخی از بانک‌ها و مؤسسات اقدام به دریافت اقساط از افراد یا ضامنین و اخطار کتبی یا پیامکی به آنها کرده‌اند، تصریح کرد: این اتفاق در حالی افتاد که تمامی دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه، فارغ از امکان پرداخت و یا وصول اقساط و همچنین قطع نظر از کسب و کار و فعالیت آنها، مشمول استفاده از مزایای این بخشنامه هستند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم اضافه کرد: در راستای حفظ و احیا حقوق عامه، دستورات قضائی لازم صادر و به دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی موظف هستند حتی اگر مبالغ اقساط قرض الحسنه موعد سررسید آن شده باشد در بازه زمانی موضوع مصوبه مذکور، از حساب گیرندگان تسهیلات یا ضامنین آنها برداشت شده باشد هر چه سریع‌تر مسترد نمایند.

سلطانی ادامه داد: در صورت عدم اجرای دستور قضائی برای متخلفین پرونده تشکیل و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

۴۸


منتشر شده

در

قم

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *