افزایش مصرف گاز طبیعی در کردستان/قبوض گاز پیامکی ارسال می شود

افزایش مصرف گاز طبیعی در کردستان/قبوض گاز پیامکی ارسال می شود
افزایش مصرف گاز طبیعی در کردستان/قبوض گاز پیامکی ارسال می شود

احمد فعله گری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا و پیش آمدن مشکلات اقتصادی برای برخی اصناف و مشاغل و خانه نشینی آحاد جامعه، هیات دولت با افزایش فصل سرد سال به شش ماه و انتقال آن از ۱۵ فروردین به ۱۵ اردیبهشت ماه و با توجه به تفاوت نحوه محاسبه تعرفه گاز طبیعی در فصل سرد و گرم به معیشت مردم و کاهش هزینه ها کمک شایانی کرد.

وی در مورد دلایل افزایش مصرف گاز طبیعی در اوایل سال جدید، بیان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مصرف آب گرم و به دنبال آن گاز طبیعی در استان افزایش یافته است و به طور قطع هیچ سالی در این برهه از زمان در بخش خانگی با چنین میزان مصرف گازی در استان کردستان مواجه نبوده و با تحلیل نمودارهای مصرف شاهد رشدی چشمگیر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی استان کردستان حدود سه درصد افزایش داشته است که بخشی از این افزایش به شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی آحاد جامعه برمی گردد.

فعله گری با تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، یادآور شد: در فروردین ماه سال ۹۸ میزان مصرف گاز طبیعی ۲۸۶ میلیون و ۹۱۴ هزار متر مکعب بوده که در فروردین ماه سال ۹۹ رقم شمارشگر کنتور ایستگاه ها عدد ۳۰۹ میلیون و ۳۸ هزار متر مکعب را نشان می دهد.

وی در خصوص پر مصرف ترین روزهای دو سال پیاپی، گفت: پرمصرف ترین روز فروردین ماه سال گذشته هفتم بوده که مصرف برابر با ۱۲ میلیون و ۲۴ هزار متر مکعب و پر مصرف ترین روز فروردین ماه سال جاری نیز بیست و ششم با مصرف ۱۱ میلیون و ۶۴۵ هزار بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در خصوص الزام کنتورخوانی حضوری، اظهار داشت: با اعلام ستاد استانی جلوگیری از شیوع کرونا و با تعامل و همکاری ما بین مشترکین و ماموران قرائت کنتور که از اول اردیبهشت ماه بصورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت می گیرد می توان در جهت توسعه و پیشرفت خدمات گام های اساسی برداشت.

فعله گری افزود: با وجود شیوع کرونا در کشور قبوض مشترکین گاز طبق روال گذشته همچنان به صورت پیامکی ارسال خواهد شد و از مشترکین عزیز درخواست می شود با پرداخت به موقع قبوض گاز بهاء علاوه بر جلوگیری از سنگین شدن مبالغ قبوض گاز بهاء شرکت ملی گاز را در ارائه خدمات مطلوب تر یاری دهند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *