افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی/۸۷ عنوان برنامه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدصادق حسینی عصر چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی در سنندج، پیشاپیش هفته بسیج را به بسیجیان کردستان تبریک گفت و افزود: در هفته آینده و به مناسبت هفته بسیج بیش از ۱۱۰۰ برنامه در قالب ۸۷ عنوان در استان برگزار می‌شود که ۹۹۰ برنامه در سطح سپاه‌ها و نواحی و ۱۰۵ مورد آن نیز در سطح اقشار است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان برنامه روز اول از هفته بسیج را که به نام بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت نامگذاری شده است بدین گونه بیان کرد: در این روز  آئین عطرافشانی گلزار مطهر شهدا و اجرای برنامه روایت یاران، عهد عاشقی جوانان بسیجی با شهدا با حضور فرماندهان و مسئولان بسیج و یادواره شهدای بسیج در پایگاه‌های مقاوت محلات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دومین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، اخلاق و معنویت بابرگزاری همایش پیاده روی خانوادگی آغاز و در ادامه با حضور سازمان یافته بسیجیان و حلقه‌های صالحین در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه و دیدار فرماندهان با مسئولان استان به پایان می رسد.

سردار حسینی برنامه های سومین روز از هفته بسیج را که به عنوان بسیج، علم و فناوری نامگذاری شده است اعلام کرد و افرود: برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری و  نمایشگاه اختراعات و ابتکارات بسیج از برنامه‌های این روز می باشد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره اسوه «تجلیل از پایگاه‌های مقاومت برتر، افتتاح همزمان هزار مهد قرآنی در چهارمین روز از هفته بسیج  با عنوان بسیج، سبک زندگی اسلامی ایرانی» در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: پنجمین روز از این هفته نیز با عنوان بسیج فرهنگ و بصیرت نام‌گذاری شده که همزمان با این روز نشست‌های روشنگری و بصیرتی و آئین بزرگداشت و تکریم بازنشستگان در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

سردارحسینی همچنین تجلیل از الگوهای برتر بسیج را به عنوان مهمترین برنامه روز پنجم هفته بسیج نام برد و ادامه داد: حضور و سرکشی مسئولان کشوری و لشکری از پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و غیره، برگزاری نشست‌های صمیمی مسئولان با بسیجیان از دیگر برنامه‌های این روز در سطح استان است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از برگزاری رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت با حضور گسترده اقشار بسیجی به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در هفته بسیج نام برد و گفت: همزمان با ششمین روز از هفته بسیج که با عنوان بسیج دفاع و امنیت نام‌گذاری شده شاهد اجرای گشت‌های رضویون پایگاه‌های منتخب بسیج در سطح استان خواهیم بود.

وی یادآورشد: هفتمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت‌رسانی نام‌گذاری شده که افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و برگزار نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از برنامه‌های شاخص در این روز خواهد بود.

سردار حسینی به طور اجمالی نیز به برنامه‌های سراسری هفته قبل از هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: نشست هماهنگی با مدیران صدا و سیمای استان به منظور توجیه و هماهنگی در راستای بازتاب برنامه های این هفته، برگزاری شورای اداری استان و شهرستان‌ها به منظور ارائه گزارش دستاودهای بسیج و تشریح برنامه‌های هفته بسیج با هدف جذب مشارکت دستگاه‌ها، نشست خبری فرماندهان با رسانه‌ها، مطبوعات و رسانه ملی، به روزرسانی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی متناسب با شعارهای هفته بسیج و طرح ریزی تبلیغی جریان‌ساز در مطبوعات، سایت‌ها و کانال‌های پربیننده در فضای مجازی با ایجاد پویش‌های مناسب از جمله این اقدامات است.

وی از افتتاح پایگاه‌های مقاومت محلات و کانون‌های اقشار و متخصصی با حضور مسئولان به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در طول هفته بسیج نام برد و افزود: برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی با موضوع تبیین بیانه گام دوم انقلاب و نقش بسیج در تحقق آن، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و ارائه خدمات به مردم، برپایی ایستگاه‌ها و غرفه‌های خدمات‌رسانی به مردم در مراکز پر جمعیت شهرها و برپایی مجامع فصلی بسیج شهرستان‌ها از برنامه‌های در دست اقدام در هفته بسیج خواهد بود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *