استفاده از روش پلاسمادرمانی برای ۲ نفر در بیمارستان بهشتی کاشان

استفاده از روش پلاسمادرمانی برای ۲ نفر در بیمارستان بهشتی کاشان
استفاده از روش پلاسمادرمانی برای ۲ نفر در بیمارستان بهشتی کاشان

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پلاسما درمانی یکی از روش‌های درمان بیماران کرونایی است که اخیراً شروع شده است، اظهار داشت: تاکنون در کاشان پنج نفر بیمار کرونایی که بهبود یافته‌اند پلاسمای خود را برای درمان دیگر بیماران اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این روش گروه‌های خونی فرد اهدا کننده و گیرنده باید یکسان و شرایط ویژه خود را داشته باشد، ابراز داشت: پلاسما درمانی یک روش درمانی است که اخیراً استفاده شده و در برخی از بیمارستان‌های بزرگ کشور هم این روش برای مثال هفته‌ای یک بار انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از استفاده پلاسما درمانی برای دو بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان تاکنون خبر داد و تصریح کرد: برای یکی از بیماران این روش درمانی نتیجه قابل قبولی داشته و برای دیگر بیمار نیز منتظر پاسخ هستیم.

وی تاکید کرد: در این روش اگر برای یک بیمار تا حد مثلاً ۲۰ یا ۳۰ درصد هم جواب بدهد ممکن است جان او را نجات دهد.

حاجی جعفری با بیان اینکه همودیالیز یکی دیگر از روش‌های درمان بیماران کرونایی است، بیان داشت: در این روش که برخی از بیماران در کاشان به خوبی جواب گرفته و از مرگ نجات پیدا کرده‌اند، با فیلترهای ویژه ای یک سری از سموم که به واسطه کرونا آزاد شده است، از خون بیمار جدا می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه استفاده از طب سنتی یک روش مکمل برای درمان بیماران کرونایی است، افزود: باید مراقب بود که این روش درمانی به مباحث انحرافی و خطرناکی که اخیراً در فضای مجازی هم مشاهده شده، کشیده نشود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *