استاندار مرکزی:وزارت نیرو هیچ طرحی برای توسعه نیروگاه شازند ندارد

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، استاندار مرکزی در پنجمین کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به روند کاهشی آلودگی هوا در طی سه سال گذشته بیان کرد: تعداد روزهای آلوده در اراک گواهی بر این مدعا است که از سال ۹۵ حدود، ۵۵ درصد شمار روزهای آلوده کاهش یافته و در ۹ ماهه امسال نیز بهبود یافته است.

استاندار با بیان اینکه کتمان این مهم ظلم به دولت و دستگاه‌هایی است که برای کاهش آلودگی هوا اقدامات مفیدی انجام داده‌اند، تصریح کرد:سال ۹۲ در پالایشگاه و پتروشیمی شازند فقط سه هکتار فضای سبز وجود داشت و اکنون به ۸۰۰ هکتار رسیده و ۷۰۰ دیگ آندسازی با عمر ۵۰ ساله تعویض شده و کمربند سبز اطراف اراک به یک هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد: تلاش‌ها در راستای کاهش آلودگی هوا قابل تقدیر است اما کافی نیست و باید برنامه ریزهای مدون تری انجام شود.

استاندار مرکزی در رابطه با قانون جامع هوای پاک اظهار کرد: قانون جامع هوای پاک در سال ۹۹ با برنامه‌ریزی مناسب و با شرایط نظارتی قوی تر باید عملیاتی شود و در دستور کار قرار گیرد.

آقازاده در خصوص آلودگی هوا تحت تاثیر سوخت بنزین خاطر نشان کرد: تصور بر این بود که آلودگی در کلانشهرها به خاطر مصرف بنزین است اما با نصف شدن مصرف بنزین این گمان رد شدو باید به دنبال راه‌های جدید برای مقابله با آلودگی هوا بود چراکه در هر صورت آلودگی هوا نگران کننده است.

 آقازاده با اشاره به اینکه نظارت ها به روند فعالیت صنایع بزرگ استان لحظه ای اعمال می شود متذکر شد: بحث مصرف مازوت در پالایشگاه شازند نیز هفته گذشته تنها حدود چهار ساعت به دلیل قطع گاز اتفاق افتاده بود.

وی در رابطه با طرح توسعه نیروگاه شازند بیان کرد:تا این لحظه وزارت نیرو هیچ‌طرحی برای توسعه نیروگاه ندارد، فردا را خبر ندارم ولی ما می خواهیم این اتفاق در چارچوب قانونی انجام شود.

استاندار مرکزی در خصوص بدهی ۲۳۰میلیاردی پالایشگاه شازند تصریح کرد: از اول امسال ۱۰۰میلیارد تومان این بدهی پرداخت شده و با دستور شورای تامین ما بقی آن به صورت اقساطی پرداخت خواهد شد.

۴۶


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *