از قرارداد شائبه‌دار سرمربی پرسپولیس بیخبرم/سرخابیها ترمیم میشوند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس که امروز یکشنبه برگزار شد، گفت: مدت ها بود که شرایط برگزاری انتخابات تنیس را داشتیم ولی به خاطر کرونا نمی توانستیم این کار را انجام بدهیم. مجمع با آرامش و خوب برگزار شد. نامزدها هم دیدگاه هایشان را مطرح کردند و اعضای مجمع با یک رای تقریبا قاطع رئیس خود را انتخاب کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در واکنش به ایجاد تغییر در چند هیات قبل از رای گیری ریاست آن فدراسیون تصریح کرد: تغییر در هیات ها طبیعی است. درباره اتفاقات  اتومبیلرانی و جابجایی چند هیات بی خبر هستم. اینکه ناظمی بخواهد کاندیدای ریاست فدراسیون اتومبیلرانی هم بشود را خبر ندارم. این یک قضاوت زودهنگام است.

علی نژاد در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس و بحث قرارداد پرسپولیس با کارگزارش افزود: مسیر خصوصی سازی جدی طی می شود. زیرساخت های مورد نیاز خصوصی سازی در حال تامین است و امیدواریم در وقت مقرر این اتفاق رخ بدهد. اگر هم دو باشگاه قراردادی بسته اند با هماهنگی صورت گرفته است. این مشکلی را ایجاد نمی کند چون باشگاه با تعهدات و قراردادهایش خصوصی می شود و این قراردادها حتی می تواند به بهتر واگذار شدن باشگاه ها هم کمک کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر زمان برگزاری انتخابات فدراسیون ووشو و سایر فدراسیون ها یادآور شد: اواخر خرداد و اوایل تیر ماه انتخابات برگزار می شود. ثبت نام شطرنج آغاز شده است. کارهای فدراسیون همگانی و دانشگاهی هم انجام شده و امیدواریم تا تیرماه انتخابات برگزار شود. قدم به قدم پیش می رویم. سعی می کنیم تا پایان سال ۹۹ انتخابات برگزار نشده باقی نماند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر درخواست چند باشگاه برای تعطیلی لیگ و جوسازی مالک مشترک دو باشگاه گفت: وزارت ورزش، وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته اند مجوزهایی را برای بازگشایی بدهند. در مورد فوتبال از اول خرداد مجوز تمرین و از ۲۲ خرداد مجوز برگزاری لیگ. اینکه فدراسیون ها چه تصمیم فنی بگیرند و نحوه برگزاری آن در اختیار وزارت ورزش نیست. ما تصمیم حاکمیتی خود را اعلام کردیم. تصمیم گیری برای ادامه کار بر عهده خود فدراسیون ها است. قطعا فدراسیون فوتبال هم تدابیر لازم را هم دارد.

علی نژاد در خصوص حضور همزمان عزیزی رئیس فدراسیون تنیس در وزارت ورزش تاکید کرد: ریاست فدراسیون شغل محسوب می شود و به زودی از مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت ورزش کناره گیری می کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر استعفای کامران منزوی از هیات مدیره استقلال و انتخاب جانشین وی اظهار کرد: مذاکراتی با بعضی از افرادی که مدنظر بوده اند انجام شده و تقریبا  درمراحل نهایی است. باید تایید صلاحیت صورت بگیرد. مجمع باید تغییرات را تصویب کند. در مسیر هستیم و به زودی هم هیات مدیره استقلال و هم پرسپولیس ترمیم می شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره خروجی نداشتن بعضی از فدراسیون ها تاکید کرد: در سال ۹۹ نظام ارزیابی عملکرد فدراسیون ها را تغییر دادیم و به ورزش قهرمانی توجه بیشتری شده است. این ارزیابی ملاک پرداخت بودجه خواهد بود. بودجه را بر اساس عملکرد سال قبل خواهیم داد. اینطور نیست که بگوییم هر سال ۱۰ یا ۲۰ درصد بودجه بیشتر می شود. فدراسیونی که موفقیت نداشته باشد، حمایت کمتری از وزارت خواهد داشت. بودجه می تواند برای بهتر کار کردن فدراسیون ها ایجاد انگیزه کند.

علی نژاد درباره احتمال انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی والیبال تاکید کرد: وزارت ورزش به صورت کلی از مربیان داخلی حمایت می کند. در بسیاری از رشته ها پتانسیل خوبی داریم و مربیانی هستند که می توانند مسئولیت بگیرند. اگر فدراسیونی به صورت خاص مربی خارجی بخواهد، آن فدراسیون باید در شورای مربیان خارجی از طرحش دفاع کند. برای استخدام مربی خارجی وزارت ورزش و کمیته المپیک هم تا حدودی کمک می کنند.

وی در خصوص ادعای مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص قرارداد شائبه دار یحیی گل محمدی با این باشگاه، تاکید کرد : اطلاعی ندارم. از خود مدیرعامل پرسپولیس سئوال کنید.

علی نژاد درباره پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال که با انتقاد فیفا همراه بوده است، گفت:  این نامه نگاری ها طبیعی است و در سازمان های بین المللی شبیه به این اتفاق می افتد. مطمئنم فدراسیون فوتبال مسیری را در پیش می گیرد که مشکلی پیش نیاید و بر اساس نقشه راه پیش بروند. نگرانی خاصی وجود ندارد. امیدوارم اساسنامه بر اساس قواعد ملی و بین المللی به تصویب برسد.

معاون وزیر ورزش در خصوص قرارداد مارک ویلموتس یادآور شد: این قرارداد توسط فدراسیون فوتبال بسته شده است. ویلموتس شکایتی کرده و دوستان فدراسیون هم پیگیر دفاع هستند. الان نمی توانیم اظهارنظر کنیم. بدیهی است مسئولیت این کار با فدراسیون است. امیدواریم شرایطی ایجاد شود که فدراسیون فوتبال آسیبی نبیند.

علی نژاد در پایان در خصوص انتخاب یک فرد با تابعیت دو گانه به عنوان رئیس فدراسیون گفت: حضور یک فرد به عنوان رئیس فدراسیون با تابعیت دو گانه یعنی داشتن پاسپورت دوم ممنوع است. در مورد «گرین کارت» بستگی به شرایط دارد. نهادهای نظارتی ارزیابی و نظرشان را اعلام می کنند. فرد دارای تابعیت دو گانه نمی تواند رئیس و عضو هیات رئیسه فدراسیون باشد ولی برای تعریف تابعیت دو گانه، وزارت اطلاعات و نهادی ذیربط تصمیم می گیرند.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *