اختصاص۵۵ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای گلستان

 به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم حاجیلری اظهارکرد: از سهم فروش شرکت ملی گاز استان، ۵۵ میلیارد ریال (سهم ۰.۲) به هنرستان­ های فنی و حرفه ای و کاردانش استان اختصاص خواهد یافت.

وی از برون سپارسی برخی از طرح ها آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان در سال ۹۹-۱۳۹۸ برای پنج هزار و ۸۳۱ هنرجو خبر داد.

حاجیلری افزود: یک دوره سه روزه تربیت مربی کارآفرینی به استعداد ۸۰ مربی در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد و در کنار آن نمایشگاه و کیوسک های خلاقیت و فنی به ارایه آثار و طرح ­های خود پرداختند.

وی گفت: هفته گذشته اولین دوره المپیاد مهارتی شاخه کار دانش در سه رشته بین پنج هنرجو برگزار شد، همچنین مرحله تئوری هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی سراسرکشور در ۱۳رشته و بین ۸۳ هنرجوی هنرستان های کاردانش استان اجرا شد.

حاجیلری افزود: در بخش جشنواره  نوجوان خوارزمی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر در قسمت ­های گوناگون آن ثبت نام کرده اند و در حوزه ایران مهارت قراردادهای حقوقی تنظیم  و جلسات منظم با سازمان فنی و حرفه ای برگزار شده است.

 وی اضافه کرد: در بخش متوسطه دوم، خدمات مشاوره­ای به دانش آموزان پایه دوازدهم، آزمون­ های شبه نهایی، پالایش رشته ها و تحلیل ستاد کنکور انجام شده است و در بخش گروه­ های آموزشی، کارگاه ­های کیفیت بخشی به میزان چهار هزار ساعت نفر برای ۵۰۰ مدرس استانی برگزار شده است که حدود ۷۵ درصد برنامه های مدارس متوسطه اول و ۸۰ درصد مدارس متوسطه دوم برنامه را پوشش داده است.


منتشر شده

در

گلستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *