اجرای طرح آرامش بهاری با محوریت بقاع متبرکه در بستر فضای مجازی

به گزارش خبرآنلاین استان البرز حجت الاسلام دشتکی در خصوص ویژه برنامه های آرامش بهاری در سال ۹۹ گفت: طرح آرامش بهاری از جمله طرح های معرفتی با هدف تقویت و بصیرت آحاد مردم است که در بقاع متبرکه هرسال به مناسبت ایام عید برگزار می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز با اشاره به پخش زنده دعای توسل، زیارت عاشورا، حدیث کساء به ویژه دعای هفتم صحیفه سجادیه را در ساعت ۲۰ هر شب در امامزادگان واحب التعظیم افزود: تقویت ارزش های دینی همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی ایران که محوریت آن حفظ بنیان خانواده است یکی از اهداف طرح آرامش بهاری است که در طول ۱۰ سال گذشته هرساله با همت اداره کل اوقاف و امورخیریه البرز در بقاع متبرکه برگزار می شد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس طرح آرامش بهاری با محوریت فضای مجازی برگزار می شود توضیح داد: طرح آرامش بهاری با بهره مندی از فضای مجازی در قالب یک برنامه منظم و منسجم در طول ۳۰ شب به صورت ثابت برنامه ریزی شده است.
 
حجت اسلام دشتکی با اشاره به همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه با بسیج مداحان استان مطرح کرد:  مداحان برجسته استان در قالب یک حسینیه مجازی با محوریت امامزادگان واجب التعظیم اشاره کرد و برپایی این برنامه را زمینه ایجاد انبساط خانواده در جهت توسل و توکل به خدا و اهل بیت(ع) برای مقابله با این بیماری دانست. 
 
 پخش ویژه برنامه تحویل سال از امامزاده طاهر(ع) کرج در شیکه سیمای البرز
 
حجت الاسلام دشتکی در بخش دیگران سخنان خود به اجرای قرائت زنده بخشی از آیات روح بخش قرآن کریم که از پیش احصاء شده است اشاره کرد و گفت: با تدبیر که نماینده رهبر معظم انقلاب در البرز اتخاذ کردند، ۷۰ کلیپ از قرائت این قاریان به همراه تدبر در آیات از طرف آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی آماده شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز با اشاره به اهمیت محتواسازی در فضای مجای به منظور ترویج ارزش های دینی و الهی عنوان کرد: این روزها در جریان مقابله با ویروس کرونا هستیم و نباید نقش پزشکان و پرستاران را در این عرصه از خاطر برد؛ با قدردانی از اهتمام این عزیزان توسل به خدا و اهل بیت(ع) در قالب دعا و نیایش نیز از جمله برنامه هایی است که با محوریت امامزادگان واجب التعظیم انجام می شود. 
 
حجت الاسلام دشتکی با در نظر گرفتن این مطلب که هرسال شاهد حضور سه و نیم میلیون نفر زائر در زمان ساعت سال تحویل در امامزادگان واجب التعظیم استان البرز بودیم مطرح کرد: با هدف مقابله با شیوع کرونا ویروس در ساعت تحویل سال ۹۹ تمام امامزادگان واجب التعظیم استان تعطیل هستند.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز خاطرنشان کرد: با تدبیر این سازمان، آئین سال تحویل از امامزاده طاهر(ع) ساعت ۶ و نیم صبح از صدا و سیمای استان البرز را با حضور مجریان ملی همچون سعید صلاحی و خانم موحد به صورت زنده پخش می شود.
 
حجت الاسلام دشتکی افزود: همزمان با پخش زنده این آئین در ساعت سال تحویل جشنواره وقف؛ احسان ماندگار در قالب مسابقه نقاشی، فراخوان مقاله و مسابقه پیامکی برپا می گردد که به ۱۴ نفر به قید قرعه جوایز نقدی اعطاء می گردد.
 
اجرای طرح پویش حمایت از خانواده های کم برخوردار در قالب طرح آرامش بهاری
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز در ادامه از برپایی طرح پویش حمایت از خانواده های کم برخوردار به مناسب سال نو خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز برپایی پویش حمایت از خانواده های کم برخوردار است.
 
حجت الاسلام دشتکی افزود: طرح پویش حمایت از خانواده های کم برخوردار در قالب طرح آرامش بهاری است که به منظور حمایت از خانواده کم برخوردار در سطح استان البرز با همت سازمان اوقاف و امورخیریه البرز اجرا می شود.
 
به گفته وی در قالب این طرح برای هزار خانواده بن کارت ارزاق از محل بقاع متبرکه استان البرز به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان اعطاء شده است که امکانی را برای خانواده های شناسایی شده با هدف تأمین مایحتاج زندگی فراهم آورده است.

۴۸


منتشر شده

در

البرز

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *