آغاز طرح آزمایشی «پلاسما درمانی» بیماران کرونایی در کاشان

آغاز طرح آزمایشی «پلاسما درمانی» بیماران کرونایی در کاشان
آغاز طرح آزمایشی «پلاسما درمانی» بیماران کرونایی در کاشان

سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مدیریت شیوع ویروس کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل که مخصوص بستری بیماران کرونایی این شهرستان بود به حالت عادی بازگشت.

وی با بیان اینکه بیماران مشکوک کرونایی دیگر در بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل بستری نمی‌شوند، ابراز داشت: این بیماران برای بستری و ادامه روند درمانی باید به بیمارستان شهید بهشتی کاشان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان با اشاره به زحمات و تلاش‌های مجاهدانه کادر درمان و بهداشتی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: با توجه به اینکه زنجیره شیوع ویروس کرونا هنوز به طور کامل قطع نشده است، شهروندان عزیز باید همچنان در رعایت مسائل بهداشت فردی و عمومی و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام ورزند.

اجرای طرح آزمایشی پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح آزمایشی پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با رعایت مقررات مربوطه اجرا می‌شود.

مروجی با بیان اینکه افرادی که به کرونا مبتلا و بهبود یافته‌اند دارای آنتی‌بادی قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود هستند، اضافه کرد: پلاسمای این افراد برای درمان بیماران بدحال کرونایی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روش به صورت محدود برای تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بر اساس پروتکل‌های موجود استفاده می‌شود، تاکید کرد: بهبودیافتگان کرونا که دارای شرایط سنی مناسب باشند می‌توانند دو هفته بعد از بهبودی و در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای برای نمونه گیری و اهدای پلاسما به بیمارستان بهشتی کاشان مراجعه کنند.

حمایت همگانی از مدافعان سلامت شعار هفته سلامت در سال ۹۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت افزود: حمایت همگانی از مدافعان سلامت به عنوان شعار هفته سلامت در سال جاری انتخاب شده است.

وی کنترل و مهار ویروس کرونا را در سایه مشارکت اجتماعی مردم، همکاری‌های بین بخشی، همدلی و حس مسئولیت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردم دانست و گفت: امیدواریم با همراهی مسئولین و پایبندی تمام آحاد جامعه به توصیه‌های بهداشتی شاهد مهار این بیماری و ارتقا سلامت جامعه باشیم.

مروجی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از تمام عوامل بهداشتی و درمانی منطقه کاشان برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد: تقدیم شهدای مدافع سلامت نشانه بارزی از ایستادگی و استقامت مقتدرانه کادر بهداشت و درمان در حفظ و صیانت از سلامت جامعه است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *