آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها و نوبت‌دهی سنجش سلامت از فردا

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها و نوبت‌دهی سنجش سلامت از فردا

ایسنا/خراسان رضوی  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها و سنجش سلامت نوآموزان از ابتدای خردادماه خبر داد.

ابوالحسن حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص  طرح سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: جلسه اولیه سنجش سلامت، روز یکشنبه آینده برگزار می‌شود و پایگاه‌های سنجش نوآموزان  که در سطح ۴۷ منطقه خراسان‌رضوی وجود دارد به اولیا دانش‌آموزان اعلام می‌شود. از اول خرداد ماه اولیا دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به مدارس در سامانه سنجش سلامت نوبت‌گیری کنند. همچنین نوبت برای سنجش سلامت دانش‌آموزان به خود خانواده‌ها  نیز داده می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه شرط ورود به پایه‌اول دبستان این است که سنجش سلامت و آمادگی‌ جسمانی تحصیلی دانش‌آموزان مشخص شود تا ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود، ادامه داد: پس از ثبت نام در سامانه سنجش سلامت، یک یا دو هفته بعد که سامانه تکمیل شد، نوبت‌ها از روی سایت به خانواده‌ها اعلام می‌شود تا به آن پایگاهی که به محل سکونت خانواده‌ها نزدیک‌تر است، برای سنجش سلامت مراجعه کنند.

حقیقی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، سنجش سلامت و همچنین آمادگی تحصیلی نوآموزان  و خصوصا دانش‌آموزانی است که در بدو ورود به دبستان هستند. دراین طرح تست‌هایی  وجود دارد که این تست‌ها توسط کارشناس مراکز و پایگاه‌ها انجام می‌شود.چناچه در سنجش سلامت، دانش‌آموز آمادگی تحصیلی لازم  را نداشته‌ باشد به اولیا مشاوره می‌دهند و کمک می‌کنند تا در ادامه‌تحصیل آن  دانش‌آموز مشکلی به وجود نیاید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: امسال ثبت‌نام کلیه پایه‌های تحصیلی از طریق سامانه سیدا و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که برای ثبت نام تمام پایه‌ها به‌جز پایه اول دبستان، نیاز به مراجعه حضوری اولیا به مدارس نیست.

 حقیقی بیان کرد: ثبت‌نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد ۱۴۰۰ به صورت حضوری انجام می‌شود که بعد از مراجعه به پایگاه سنجش در  بدو ورود ثبت‌نام آن‌ها قطعی خواهد شد. ثبت‌نام میان پایه‌ها نیز بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا  به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش‌آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه  ثبت‌نام می‌شود و نیازی به مراجعه دانش‌آموز و اولیا به مدرسه نیست.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *