اسکان موقت تمام زلزله‌زدگان تا امشب

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اصغر پیوندی در گفت و گو با شبکه خبر گفت: به دنبال زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه و سراب آذربایجان شرقی، ۳۴ تیم امداد و نجات و آواربرداری هلال احمر در دقایق اولیه پس از حادثه به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند همچنین از ساعات اولیه صبح امروز دو فروند بالگرد برای ارزیابی بیشتر در آذربایجان شرقی حاضر هستند.

وی افزود: این زمین لرزه متاسفانه تاکنون ۵ کشته و ۳۳۸ مصدوم به جا گذاشته است. بیشتر مصدومیت‌ها به دلیل ترس و هنگام فرار اتفاق افتاده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه  گفت: از این زلزله ۶ شهر و ۱۴۵ روستا متاثر شده‌اند. عملیات اسکان اضطراری برای ۱۱۰۰ خانوار باید انجام شود، تاکنون برای ۶۰ درصد خانوارها در روستاهایی که متاثر از زمین لرزه‌بوده اند، اسکان اضطراری انجام شده است. امیدواریم هرچه سریعتر و تا شب برای همه خانوارها اسکان اضطراری فراهم کنیم. اکنون اسکان موقت فراهم و اقلام امدادی و بسته های ۷۲ساعته در میان زلزله زدگان توزیع شده است.

وی گفت: این زمین لرزه تاکنون ۵۹ پس لرزه داشته است، به همین دلیل باید جانب احتیاط را بگیریم و مردم مناطق متاثر از زلزله در چادرها اسکان داشته باشند.

به گزارش ایسنا علی اصغر پیوندی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «امروز در EOC سازمان امداد ونجات هلال احمر حضور یافتم و در ویدئوکنفرانس با استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان از رسیدگی مناسب به زلزله زدگان شهرستان‌های سراب و میانه مطمئن شدم. مشکل فعلی اسکان موقت برای حدود۱۱۰۰خانواده است که تاکنون حدود۶۰ درصد انجام شده است و تا شب کامل می‌شود.»

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *