JCB قراردادی را برای واردات هیدروژن سبز از استرالیا به بریتانیا امضا کرد

سازنده تجهیزات ساختمانی JCB قراردادی چند میلیارد پوندی برای واردات و تامین هیدروژن تولید شده با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر امضا کرده است.

به عنوان Cop26 کنفرانس آب و هوا در گلاسکو برگزار شد، این شرکت قراردادی را با صنایع آینده Fortescue استرالیا (FFI) اعلام کرد که به آن اجازه می‌دهد فروش گاز “سبز” را از طریق یک بخش تخصصی، Ryze Hydrogen، از اوایل سال آینده آغاز کند.

هیدروژن هنگام سوزاندن دی اکسید کربن تولید نمی کند و بنابراین گزینه ای جایگزین برای صنایع سنگین محسوب می شود. در حالی که جهان به دنبال کاهش سوختن سوخت های فسیلی است. در حال حاضر اتوبوس‌ها را در بسیاری از کشورها – از جمله در بریتانیا – نیرو می‌دهد و می‌تواند به کامیون‌ها، قطارها و دیگر وسایل نقلیه پرمصرف انرژی از جمله هواپیماها – مناطقی که در حال حاضر کربن‌زدایی آن‌ها دشوار است – نیرو بدهد.

هیدروژن سبز FFI از ۱۰۰٪ منابع تجدیدپذیر تولید می شود اما هنوز برای تولید به انرژی قابل توجهی نیاز دارد.

رئیس JCB، آنتونی بامفورد که شرکتش رایت باس اولین اتوبوس دو طبقه هیدروژنی جهان را ساخت، گفت که این معامله گام مهمی در جهت دریافت انرژی سبزتر به مشتریان تجاری است.

“داشتن یک موتور خوب است. انرژی خود را از هیدروژن سبز تامین می‌کند، اما اگر مشتریان نتوانند هیدروژن سبز را برای سوخت ماشین‌هایشان دریافت کنند، فایده‌ای ندارد. این یک پیشرفت بزرگ در مسیر تبدیل هیدروژن سبز به یک راه حل قابل دوام است. ما می‌خواهیم دولت تعهد خود را به این بخش با سرمایه‌گذاری در اتوبوس‌ها، قطارها، کامیون‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها و کل زنجیره تامین هیدروژن سبز نشان دهد.

رئیس FFI، اندرو فارست، گفت که این معامله به بریتانیا کمک می کند تا به اهداف خالص صفر خود، به ویژه در بخش هایی که برق رسانی سخت است، دست یابد. “کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با جایگزینی سوخت فسیلی با تنها ۲ میلیون تن هیدروژن سبز، معادل حذف بیش از ۸ میلیون خودرو از جاده است – تقریباً یک چهارم کل ناوگان بریتانیا.”

وزیر بازرگانی، کواسی کوارتنگ، قبلا گفته بود که هیدروژن کم کربن نقش مهمی در انتقال بریتانیا به صفر خالص دارد. آزمایش‌ها برای بررسی اینکه آیا می‌تواند برای گرم کردن خانه های ملت استفاده می شود. این یک گزینه جذاب است زیرا می توان از بسیاری از شبکه گاز موجود استفاده کرد.

با این حال، تولید آن با استفاده از برق تجدید پذیر کمتر از استفاده از آن برق به عنوان منبع برق مستقیم است. در هفته‌های اخیر، وزیران درباره پمپ‌های حرارتی منبع هوا صحبت کرده‌اند، و پیشنهاد می‌کنند که هیدروژن ممکن است در بخش‌هایی که کربن‌زدایی سختی دارند مانند حمل‌ونقل بهتر استفاده شود.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *