۱۳۵ کارت زرد و قرمز برای نیمکتهای لیگ برتر !

به گزارش “ورزش سه”، سعید الهویی مربی گل گهر و دستیار امیر قلعه نویی خشن ترین نیمکت نشین لیگ بیستم در نیم فصل نخست بود. الهویی با دریافت ۵ کارت زرد و یک کارت قرمز، آمار عجیبی را از خود بر روی نیمکت سیرجانی ها به ثبت رساند. البته الهویی در این راه تنها نبود و رسول خطیبی سرمربی فعلی تراکتور در نیم فصل نخست و در زمان حضور در آلومینیوم اراک، ۵ بار از داوران کارت زرد دریافت کرد تا پس از الهویی در رده دوم خشن ترین مربیان لیگ برتر قرار بگیرد.

 

در این آمار، رحمان رضایی سرمربی مستعفی ذوب آهن نیز در رده سوم قرار دارد. رحمان در ۱۴ دیداری که روی نیمکت ذوبی ها قرار داشت، ۴ بار کارت زرد گرفت و یک بار نیز اخراج شد. نام یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز در لیست مربیان پر اخطاری لیگ برتر دیده می شود. او نیز ۳ بار از داوران کارت زرد گرفت و یک بار هم اخراج شد.

 

 

محمود شجاعی و امیر قلعه نویی نیز با دریافت ۴ کارت زرد در رده های بعدی قرار دارند. نکته عجیب اینکه قلعه نویی به همراه دستیارش سعید الهویی به تنهایی ۹ کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرده اند که آمار عجیبی است.

 

به طور کلی در رقابت های نیم فصل نخست، ۶۷۲ بار کارت های زرد و قرمز از جیب داوران خارج شده است که از این میان، ۶۲۹ مورد آن کارت زرد بوده و ۴۳ بار نیز داوران با کارت قرمز، بازیکنان و مربیان را اخراج کرده اند. از میان ۶۲۹ کارت زرد داده شده، سهم بازیکنان ۵۱۴ کارت زرد و از بین ۴۳ کارت قرمز نشان داده شده، ۲۳ مورد آن برای بازیکنان بوده است. مربیان و نیمکت نشینان تیم ها ۱۱۵ بار کارت زرد دریافت کرده اند و ۲۰ بار هم از روی نیمکت اخراج شده اند.

در میان تیم های لیگ برتری، هیچ فردی از روی نیمکت تیم های استقلال، سپاهان و پیکان از زمین بازی اخراج نشد و آرام ترین نیمکت های لیگ را این تیم ها در اختیار داشتند. همچنین سپاهان و پیکان با دریافت ۳ کارت زرد، کم کارت ترین نیمکت های لیگ برتر در نیم فصل نخست بودند. استقلال تنها تیم لیگ برتر بود که در نیم فصل نخست بازیکنانش کارت قرمز دریافت نکردند.

 

نکته عجیب دیگر اینکه گل زده در نیم فصل نخست، عدد ۲.۱۶ گل برای هر دیدار است ولی میانگین کارت های زرد و قرمز داده شده به بازیکنان و نیمکت نشینان ۵.۶ کارت در هر دیدار بوده است که آمار قابل توجهی محسوب می شود.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, فوتبال

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *