Cکریسمس می‌تواند یک زمان استرس‌زا، جنگی و خانواده اولیور باشد – که اندی با شریک زندگی‌اش، گارفیلد هکت، و بازدیدکننده همیشگی، به اشتراک می‌گذارد. دخترش میکیتا الیور، مجری تلویزیون – تفاوتی ندارد. منبع اصلی اختلاف این است که آیا اندی اجازه کمک در آشپزخانه را می دهد یا خیر. او می‌گوید: «می‌خواهم بگویم، بله، می‌گویم. و وقتی دخترم این را می‌خواند، می‌گوید: “دروغگو!” سپس برای لحظه‌ای فکر می‌کند و اعتراف می‌کند: «خب، صادقانه بگویم، واقعاً اینطور نیست، نه. میز کریسمس آنها، بعید است که شکایات زیادی وجود داشته باشد. برای OFM، الیور، که منوی بزرگ بریتانیا بی بی سی دو را ارائه می دهد، منوی جشنی ایجاد کرده است که عناصر کلاسیک میراث آنتیگوئه او را با دغدغه های مدرن کاهش ضایعات، غذا خوردن فصلی ترکیب می کند. و گزینه های وگان خوشمزه را ارائه می دهد. او به ویژه از غذای اصلی هویج و کدو تنبل که آرام برشته شده است، با چیپس جعفری و نخود نارگیل سرو می شود، راضی است.

“ بسیاری از افراد خانواده من گوشت یا ماهی نمی خورند.» او توضیح می دهد. و در آشپزی کارائیب این یک ایده جدید نیست، گیاهخواری. آن‌ها آن را «ایتال» می‌خوانند و راست‌افاری‌ها برای دهه‌ها اینگونه غذا می‌خورند.”

با نات کینگ کول و اتا جیمز که موسیقی متن فیلم را تهیه می‌کنند، و جریان ثابتی از کوکتل‌های Hix Fix، الیور همچنین ماهی شور را با خیار شور و سرخ‌کرده‌های ریشه‌دار با آبگوشت بدون ضایعات سرو می‌کند. او می گوید: «این احساس سلطنتی دارد. «در کریسمس همه چیز باید خاص باشد. هر چیزی که روی میز می‌رود باید احساس کند که کلاه مهمانی کوچکی بر سر دارد.”

در مورد اینکه قسمت اصلی گوشتی چیست، بحث داغی وجود دارد. Miquita همیشه به دنبال یک بوقلمون سنتی است. مادرش از پرنده‌ای کوچک‌تر مانند مرغ ادویه‌ای که در اینجا نمایش داده می‌شود، علاقه دارد. چه کسی پیروز خواهد شد؟ اندی می خندد: «مطمئناً بحث بزرگی پیش خواهد آمد. “و من برنده خواهم شد!”

گیاه زمستانی و ماهی شور، بولجول، آووکادو و خیار لیمو شور

شرح
گیاه زمستانی و ماهی شور، آووکادو و خیار لیمو شور. طراحی غذا توسط سوفی هاموند. عکس: Romas Foord/The Observer

ماهی نمکی من را به یاد هر کریسمسی که در دوران کودکی داشتیم می اندازد. مامان آن را به روش سنتی آنتیگوا درست می کرد که با گوجه فرنگی، سبزی، فلفل و کمی حرارت پخته می شد. یا گاهی اوقات روی یک فن روز سحر ما بولجول ماهی شور را می گیریم، که نام دیگری برای سالاد ماهی شور است. روی آن با خیار شور مرکباتی پر شده است، تازه، زینتی و روش مورد علاقه من برای خوردن ماهی شور است. این روش درست کردن ماهی نمکی پر از گیاهان چوبی دوست داشتنی است. این تصور غلط وجود دارد که غذای کارائیب کاملاً در مورد گرما است و مواد تشکیل دهنده اروپایی‌ها را نمی‌شناسند، اما این نشان می‌دهد که ما چقدر آویشن، مرزنجوش، پونه کوهی و یک سری چیزهای دیگر را که می‌توانید در هر مغازه یا بازاری تهیه کنید، دوست داریم. بریتانیا.

۴ عدد
فیله کاد نمک ۵۰۰ گرمی، بدون پوست و بدون استخوان
فلفل سبز یا زرد شیرین ۱۰۰ گرم، رنده شده
آووکادو ۱ کامل، خرد شده (حدود ۱۵۰ گرم)
آویشن قوی> ۲ شاخه، چیده شده
پونه کوهی ۲ شاخه، چیده شده و ریز خرد شده
جعفری برگ تخت ۲۰ گرم، ریز خرد شده
فلفل قرمز یا سبز ۱ عدد کامل، متوسط، حرارت متوسط، ریز خرد شده با دانه ها
پیازچه ۳ یا ۴ عدد، نازک برش داده شده
آهک آب ۱ عدد، به اضافه یک فشار آهک دیگر برای سرو
روغن بکر کلزای بریتانیا ۵۰ میلی لیتر

ابتدا ماهی نمک را کاملاً آبکشی کرده و در قابلمه ای با آب سرد بریزید. به جوش بیاورید و آب را صاف کنید. این کار را دو بار دیگر تکرار کنید، هر بار آب را دور بریزید، سپس کنار بگذارید تا خنک شود. اگر ترجیح می‌دهید نمک کمتری داشته باشید، ماهی را یک شب قبل از جوشاندن و آبکشی در آب خیس کنید.

پس از سرد شدن، ماهی را به آرامی با چنگال پوسته پوسته کنید تا تکه‌های بزرگی نداشته باشد. باقی می ماند.

در یک کاسه بزرگ، فلفل های رنده شده، آووکادو، سبزی ها، فلفل قرمز و پیازچه را با آب لیمو و روغن کلزا بریزید، ماهی پرک شده را داخل آن بریزید و همه چیز را بدهید. مخلوط خوبی است.

در یک کاسه جداگانه خیار خرد شده، آب لیمو و روغن کلزا و کمی نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و کاملاً مخلوط کنید. قبل از سرو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به یک طرف بگذارید.

خیارهای نمکی را روی سالاد کاد نمکی بچینید، به همه چیز کمی آهک بزنید و سرو کنید.

سبزی و پیاز سرخ شده از ریشه، آب تره فرنگی

>=”dcr-d73nb7″>سبزیجات و پیاز سرخ شده از ریشه، آب تره فرنگی. عکس: Romas Foord/The Observer

ترد از بیرون، در داخل کرکی – در آشپزی کارائیب ما عاشق سرخ کردنی هستیم. این یک روش عالی برای درخشش یک غذای بدون گوشت روی میز است. با این نسخه من از جعفری استفاده کردم زیرا همان چیزی بود که در دسترس بود، اما شما واقعاً می توانید از هر سبزی ریشه ای که می توانید روی آن بگذارید استفاده کنید – فقط مطمئن شوید که خمیر شما خیلی خیس نشود. اگر نگران هستید، فقط کمی آرد دیگر اضافه کنید.

۴ عدد
برای سرخ کردنی ها
جعفری ۲۲۰ گرم، یا هر سبزی ریشه دیگری (کنگر فرنگی، هویج، کرفس)، پوست کنده و رنده شده (پوست را برای مدت زمان نگه دارید. آب گوشت)
پیاز ۱ عدد متوسط ​​(حدود ۱۵۰ گرم)، پوست کنده و رنده شده (پوست و انتهای آن را برای آبگوشت نگه دارید)
فلفل سبز ۱، ریز خرد شده
جعفری برگ تخت یک مشت بزرگ، ریز خرد شده (ساقه ها را برای آبگوشت نگه دارید)
پونه کوهی تازه یک پیج بزرگ، ریز خرد شده (ساقه ها را برای آبگوشت نگه دارید)
مرزه زمستانه یک پیج، ریز خرد شده (می توانید از آویشن یا مرزنجوش یا هر گیاه چوبی دیگری استفاده کنید)
لیمو > پوست ۱
پودر کاری ۱ قاشق چایخوری
آرد ساده ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ متوسط، زده شده
نمک ۲ عدد
فلفل سیاه آسیاب شده ۲ پیمانه
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
بی کربنات سودا ½ قاشق چایخوری
سیدر سرکه ۱ قاشق غذاخوری
کلزا، آفتابگردان یا روغن گیاهی حدود ۱ لیتر، برای سرخ کردن عمیق

با آبگوشت شروع کنید. تره فرنگی خرد شده، هویج، سبزی، برگ بو، سیب، میسو و سیر، به علاوه تمام پوست و انتهای باقی مانده از سبزیجات سرخ شده را بردارید و به یک قابلمه با حدود ۱.۵-۲ لیتر آب اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید، سپس روی حرارت ملایم حدود یک ساعت بجوشانید تا بیشترین طعم را بگیرد، سپس بگذارید به یک طرف.

بعد، در کاسه را کاملاً با هم مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا جا بیفتد.

در یک سرخ کن با چربی عمیق، ووک یا تابه دیگری روغن کلزا را تا حدود ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید – می توانید با انداختن یک حبه کوچک نان سفید در آن تست کنید که آیا به اندازه کافی داغ است یا خیر، اگر طلایی شد، پس می توانید بروید. یک بشقاب با کاغذ آشپزخانه در یک طرف آن قرار دهید.

پس از آماده شدن، قاشق‌های قاشق از مخلوط سرخ‌کرده را به آرامی داخل روغن بریزید. من از دو قاشق استفاده می کنم. یکی را بار کنید و با دیگری بلغزانید، اما بسیار ملایم باشید تا روغن داغ را به خود نپاشید. مهم است که ماهیتابه را بیش از حد شلوغ نکنید، فضای کافی بگذارید تا بتوانید به آرامی آنها را بچرخانید – من تمایل دارم هر بار حدود ۵ یا ۶ عدد بپزم. پس از طلایی مایل به قهوه ای شدن، سرخ کردنی ها را از ماهیتابه خارج کرده و روی بشقاب قرار دهید تا آب آن گرفته شود. هنگامی که روغن تخلیه شد، می‌توانید سرخ‌کرده‌ها را در فری با دمای کم (حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد) گرم نگه دارید تا مراحل بعدی را آماده کنید.

آب‌گوشت را از صافی یا صافی صاف کنید. سبزیجات و پوست‌ها را پشت سر بگذارید، آبگوشت را داخل ماهیتابه برگردانید، آن را حباب بزنید و کره سرد را به آن اضافه کنید تا تمام شود.

سرخ‌کرده‌ها را بشقاب کرده و آب گوشت را در آن سرو کنید. یک کوزه در کنار آب گوشت را روی هر بشقاب روی میز، درست قبل از غذا خوردن، دور سرخ کرده ها بریزید – خوشمزه!

مرغ کباب شده با ادویه و کرم ذرت شیرین آکی

>=”dcr-d73nb7″>مرغ کباب شده با ادویه و کرم ذرت شیرین آکی. عکس: Romas Foord/The Observer

همه ما داریم اخیراً زمان درستی از آن داشتیم، اینطور نیست؟ من فقط به این فکر می کنم که ایده ساختن یک پرنده غول پیکر در این مرحله برای بسیاری از ما کمی طاقت فرسا است، به خصوص که بسیاری از مردم برای جشن کریسمس بسیار کوچکتر از قبل آشپزی می کنند.

من یک آب نمک چای زیبا برای شما ابداع کردم تا یک پرنده کریسمس نسبتا کوچکتر را امتحان کنید. گوشت را مرطوب و آبدار نگه می‌دارد و طعم آن را زود شروع می‌کند، سپس ادویه‌ها همه چیز را تا سطح خاصی که می‌خواهید بالا می‌برند. بالاخره کریسمس است.

به‌علاوه ذرت خامه‌ای هم وجود دارد، اما نه آن‌طور که می‌دانید. آکی یک میوه عجیب و غیر شیرین است که برخی از قبل با آن آشنا هستند و اغلب با ماهی شور و کوفته های سرخ شده سرو می شود. اخیراً متوجه شدم که وقتی آن را با ذرت شیرین خامه می‌کنید، مخملی‌ترین و مجلل‌ترین چیز زیبایی است. دو مورد از چیزهای مورد علاقه من؛ چیزی ساده خاص و فوق العاده آسان ساخته شده است. یک برد دو برابر!

۴ سرو
لیمو ۱، برش نیم
مرغ آزاد ارگانیک ۱ x 2 کیلوگرم
آکی ۱ x 540 گرم قلع، آبکش شده
شیرین ۱ x 80 گرم، آبکش شده
خامه جو دو سر ۲۰۰ میلی لیتر (اگر نمی توانید جو دو سر تهیه کنید، خامه لبنی دوبل جواب می دهد)

برای آب نمک
آب ۱.۵ لیتر
چای کیسه ای ارل گری قوی> ۳
کلمانتین پوست ۲
آویشن ۲ شاخه، چیده شده
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک غذا ۲ قاشق غذاخوری

برای رب چاشنی
زیره آسیاب شده ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
فلفل کاین ½ قاشق چایخوری
سیر > ۲ حبه
پیاز بهاره ۳
روغن کلزا ۱۰ متر l
نمک و فلفل برای طعم دادن

سبزی سیر برای سرو
کباب سیب زمینیبرای سرو

ابتدا آب نمک خود را درست کنید. در یک قابلمه بزرگ، ۱.۵ لیتر آب سرد را به جوش بیاورید، چای کیسه ای ارل گری، پوست کلمانتین، آویشن، شکر و نمک را اضافه کنید، سپس حرارت را خاموش کرده و در یخچال قرار دهید.

نیمه های لیمو را به تمام مرغ بمالید و داخل حفره قرار دهید. حالا مرغ را داخل مخلوط آب نمک بریزید و مطمئن شوید که روی آن پوشانده شده است، و بگذارید حداقل ۴ ساعت در یخچال بماند یا حتی بهتر است یک شب در یخچال بماند.

ادویه خود را مصرف کنید. ادویه ها، سیر، پیاز، روغن و ادویه را رب دهید و در غذاساز با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. اگر رب خیلی غلیظ بود کمی روغن اضافه کنید.

صبح (یا بعد از ۴ ساعت)، فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد فن/گاز علامت ۴ گرم کنید. مرغ را بردارید. از آب نمک، خشک کنید، خمیر چاشنی را روی آن بمالید، نمک و فلفل بزنید و در قالب بو داده در فر به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه قرار دهید. برای بررسی اینکه آیا مرغ پخته شده است، سیخ را داخل ران فرو کنید – اگر آب‌های خارج شده شفاف شدند، کار تمام است.

وقتی مرغ حدوداً در حال پختن بود. یک ساعت، آکی و ذرت شیرین را جداگانه آبکش کنید.

در یک ماهیتابه نچسب ذرت شیرین خود را به آرامی تفت دهید تا کمی ذغالی شود، سپس آکی خود را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه اضافه کنید. ، هر دو را با هم مخلوط کنید.

اکنون آکی و ذرت خود را با خامه جو در مخلوط کن بریزید و با بلیت هم بزنید تا یکدست شود. با نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرغ را از فر خارج کرده و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بنشینید تا استراحت کند. خامه آکی را روی حرارت ملایم گرم کنید، مرغ را حکاکی کنید و با مقداری سبزی سیر و سیب زمینی کباب سرو کنید.

هویج و کدو تنبل آرام تفت داده شده، نخود نارگیل کره طلایی و چیپس جعفری سرو کنید.

>=”dcr-d73nb7″>هویج و کدو تنبل کباب آهسته، نخود نارگیل کره طلایی و ترد جعفری. عکس: Romas Foord/The Observer

تفت دادن آهسته کدو تنبل و هویج شیرینی طبیعی محصول را به ارمغان می آورد و هنگامی که آن را با سس نخود نارگیل ترکیب می کنید، پیچیده، تسکین دهنده و پر از طعم می شود. با چیپس ازگیل برای بافت روی آن، این یک غذای گیاهی است که ارزش هر جشن کریسمس را دارد.

۴ عدد سرو می شودهویج ۲۰۰ گرم، پوست کنده و تقریباً خرد شده به قطعات ۳-۵ سانتی متری
کدو تنبل ۴۰۰ گرم، پوست کنده و تقریباً خرد شده به قطعات ۳-۵ سانتی متری
سیر ۱ سر، از وسط نصف کنید
پرک های نمک دریایی مالدون یک عدد خوب
دانه زیره سبز ۱ قاشق چایخوری آویشن ۲ شاخه، چیده شده
فلفل قرمز و سبز۲، بلند، ملایم،
لیمو ریز ​​خرد شده پوست ۱
روغن کلزا ۱۰۰ میلی لیتر
زنجبیل تازه تکه ای به اندازه انگشت شست، رنده شده
جعبه ۱ روغن ۱ لیتری برای سرخ کردن

برای نخود کره نارگیلپیاز ۱، نازک برش
سیر ۳ حبه، ریز خرد شده
زردچوبه آسیاب شده ۲ قاشق چایخوری
روغن کلزا ۲۰ میلی لیتر
شیر نارگیل ۱ x 400 میلی لیتر قلع
نخود ۱ × ۲۴۰ گرم حلبی، آبکش شده

در یک کاسه سبزیجات خرد شده و سیر، نمک دریا، دانه های زیره، آویشن، فلفل قرمز و پوست لیمو را بریزید. روی روغن کلزا بپاشید. با زنجبیل رنده شده مخلوط کنید تا همه چیز پوشش داده شود.

همه را روی یک سینی فر قرار دهید و در دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد فن/گاز علامت ۴ به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود، تفت دهید.

در حالی که سبزیجات شما در حال پختن هستند، جعفری خود را بردارید و با استفاده از یک پوست کن سبزیجات، ریشه را از طول به ورقه های بسیار نازک بتراشید و به یک طرف بگذارید.

روغن را به ووک یا تابه ای با طرف بالا اضافه کنید و روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد (یا تا زمانی که یک تکه نان سفید هنگام ریختن در آن طلایی شود) حرارت دهید. یک بشقاب با کاغذ آشپزخانه روی آن قرار دهید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، رنده های جعفری را با احتیاط داخل روغن بریزید و سرخ کنید تا طلایی و ترد شود. پس از پخته شدن، با احتیاط با قاشق سوراخ دار یا عنکبوت از روغن داغ خارج کنید و روی کاغذ آشپزخانه بگذارید تا آب آن کشیده شود. با کمی نمک مزه دار کنید.

حالا نخود طلایی خود را درست کنید. پیاز و سیر را همراه با زردچوبه در کمی روغن کلزا عرق کنید تا نرم شوند – ظرف چند دقیقه بعد شروع به انتشار عطر و بوی جذابی می کند. حالا شیر نارگیل را هم بزنید و به آرامی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دیگر بپزید.

در پایان با هم زدن نخود و حرارت دادن به مدت ۴ دقیقه آخر یا بیشتر، آن را به پایان برسانید. نخود را با قاشق روی سبزیجات برشته خود بریزید و روی آن ترد جعفری پراکنده شده است.

کیک عمو آرنولد و گلابی سلطانی

>=”dcr-d73nb7″>کیک رام و گلابی سلطانی عمو آرنولد. عکس: روماس فوورد/آبزرور

دایی من آرنولد اخیرا درگذشت. ، مردی که خیلی دوستش داشتم. او به من یاد داد که چگونه رم خوب بنوشم و باغبان بسیار باشکوهی بود. بنابراین من برای او پودینگی ابداع کردم که حاوی آخرین گلابی هایی است که از باغش برداشتم و البته مقدار زیادی رام طلایی عسلی خوشمزه. پخت طولانی است اما ارزش هر دقیقه با شکوه را دارد.

۴-۶ سرو
سلطاناس ۲۵۰ گرم
رم طلا ۳۵۰ میلی‌لیتر
ادویه مخلوط ۱ پیمانه خوب
عصاره وانیل ۲۰ میلی‌لیتر
گلابی کنفرانس ۴، پوست کنده
کره ۴۵۰ گرم
شکر قهوه ای ۲۵۰ گرم
زنجبیل ساقه ای در شربت ۱۰۰ گرم
خرما ۴۰۰ گرم
شکر ریخته گری ۲۳۰ گرم
تخم مرغ ۲ آرد ۴۰۰ گرم
بکینگ پودر ۱۰ گرم
بیسکویت زنجبیلی ۸۰ گرم

خامه فرم گرفته یا کاسترد برای سرو

سلطان ها را در ۲۵۰ میلی لیتر رام طلا بپوشانید و ادویه مخلوط شده را هم بزنید. و نصف عصاره وانیل. بگذارید یک شب یا حداقل به مدت ۳ ساعت خیس بخورد.

گلابی ها را از طول به چهار قسمت برش دهید و هسته و هسته های آن را برش دهید. یک قالب بلند ۲۳ سانتی‌متری کیک را با کاغذ پخت بپوشانید و گلابی‌ها را در ته آن به شکل بادبزن یا هر شکلی که دوست دارید بپوشانید.

در یک قابلمه، ۲۰۰ گرم کره را آب کنید. شکر قهوه ای و ۱۰۰ میلی لیتر باقیمانده رام را روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر آب شود. دو سوم شربت را روی گلابی ها بریزید تا روی گلابی ها ببندند.

فر را با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد پنکه/گاز ۳½ گرم کنید.

سلطانهای آغشته به رم را صاف کنید. در غذاساز، ساقه زنجبیل و خرما را خرد کنید، یا با دست خرد کنید، سپس با سلطان های آغشته به رم مخلوط کنید.

باقی مانده کره و شکر را با هم مخلوط کنید. تا کرم رنگ و پفکی شود، بقیه وانیل و تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید تا یکدست شوند. میوه های خرد شده را داخل آن بریزید و دوباره هم بزنید. در نهایت آرد و بکینگ پودر را با همزن بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مخلوط کیک را داخل قالب بریزید و روی گلابی و شربت ریخته و قالب را به آرامی از کنار تکان دهید. کنار بگذارید تا مخلوط یکدست شود، یا از یک کاردک یا پشت قاشق استفاده کنید و اجازه دهید تا جا بیفتد.

بیسکویت های زنجبیلی را با وردنه یا داخل آن خرد کنید تا به شکل یک خرده در بیاید. یک غذاساز، روی مخلوط کیک ته نشین شده بپاشید، سپس با یک ورق فویل حلبی بپوشانید.

آن را به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. یا تا زمانی که سیخ وسطش را بچسبانید تمیز بیرون بیاید.

از فر خارج کنید و بگذارید در قالب خنک شود.

پس از خنک شدن، یک چاقو را دور لبه کیک بکشید، یک بشقاب روی آن قرار دهید، آن را وارونه کنید و همه چیز باید بیرون بیاید. به آرامی کاغذ را جدا کنید، روی باقی مانده شربت بریزید و با خامه فرم گرفته یا کاسترد سرو کنید.

Untold Caribbean Andi و Miquita Oliver در BBC Twoاواخر امسال

نمایش داده می شود. >


منتشر شده

در

آشپزی, بین الملل, فرهنگ و هنر, مهارت های زندگی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *