A ژامبون کریسمس همیشه مرا به خانه مادربزرگم در ولز می برد، به آشپزخانه دنج او، جایی که پدرم با دقت یک ژامبون محلی را با خردل و شکر قهوه ای کلمن آغشته می کرد. ، سپس آن را با میخک میخکوب کنید. مادرم برای همراهی با آن سس کامبرلند نوش جان می‌کرد، و همیشه یک جشن باشکوه بود. این لعاب طعم شیرین و تند مشابهی دارد، فلفل های میوه ای و ملایم گواجیلو که نت های گرد را به آناناس ادویه دار اضافه می کند. برش‌های نازک ویفری حکاکی کنید، که به بسیاری از آنها غذا می‌دهد و از پر شدن ساندویچ مجلل در هفته بعد اطمینان حاصل می‌کند.

ژامبون کباب گواجیلو و آناناس adobo

این باعث می شود کمی آناناس ادوبی اضافه شود، اما ماندگاری زیادی دارد و کاملاً خوشمزه است.

آمادگی ۱۵ دقیقه
آشپزی ۲ ساعت
سروهای ۸

۱ x 2 کیلوگرم گامون دودی بدون استخوان
۱ پیاز سفید،
پوست کنده
۸ میخک
۱ چوب دارچین
چند برگ بو
(اختیاری)
۵۰۰ میلی‌لیترضخیم
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک دریا

برای لعاب
۳۰ گرم فلفل دلمه ای گواجیلو
(حدود ۴-۵)
½ قاشق چایخوری زیره دانه
۵ حبه

۴۰۰ گرم گوشت آناناس، تقریباً خرد شده
۵ حبه سیر بزرگ، پوست کنده
/>۲ قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده
۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب
۱-۲ قاشق چایخوری chipotles en adobo
۸۰ گرم شکر دمرارا
۱۲۵ میلی لیتر آب پرتقال
(من تازه فشرده را ترجیح می دهم)

ژامبون ها را در قابلمه بزرگی بریزید و روی آن را با آب سرد بپوشانید و به سرعت بجوشانید. هنگامی که به نقطه جوش رسید، آب را بیرون بریزید – این فرآیند ژامبون را از نمک اضافی آن خلاص می کند. پیاز را با میخک خرد کرده و به همراه دارچین، بوته و سفت به تابه اضافه کنید. یک بار دیگر تابه را با آب سرد پر کنید تا ژامبون کاملاً در آب فرو برود و بگذارید بجوشد. برای هر ۵۰۰ گرم به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی بجوشانید، به اضافه ۱۵ دقیقه دیگر برای اندازه گیری خوب، سپس آبکش کنید و بگذارید خنک شود. پس از سرد شدن، پوست مفصل را ببندید و پوست را برای ترک خوردن نگه دارید.

در همین حال، لعاب آناناس را درست کنید. فلفل‌های گواجیلو را با پارچه‌ای مرطوب پاک کنید، ساقه‌های آن را جدا کنید، سپس فلفل‌ها را باز کنید و دانه‌های آن را تکان دهید که می‌توانند در کمپوست بروند. یک ماهیتابه یا ماهیتابه با پایه سنگین را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و وقتی داغ شد، فلفل ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه برشته کنید تا معطر شوند و شروع به تیره شدن کنند. مراقب باشید نسوزند وگرنه طعم تلخی خواهند داشت. به یک کاسه منتقل کنید، روی آن را با آب داغ بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید.

زیره و میخک را در هاون یا آسیاب ادویه آسیاب کنید. فلفل‌های خیس‌شده را آبکش کنید (مایع را دور بریزید) و با ادویه‌های آسیاب شده، آناناس، سیر، دارچین، سرکه، چیپس و ادوبو و شکر در مخلوط کن قرار دهید. چند بار هم بزنید، سپس چند قاشق غذاخوری آب پرتقال را به آرامی اضافه کنید و در بین آن‌ها آن را به آرامی اضافه کنید تا خمیری صاف و فوق‌العاده به دست آورید.

روغن زیتون را روی حرارت قرار دهید. تابه‌ای متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید و بعد از داغ شدن، سس را برای چند دقیقه بپزید و وقتی شروع به پاشیدن کرد، ۱۲۵ میلی‌لیتر آب سرد بریزید. بپزید، گاهی اوقات هم بزنید، به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه تا خوب و غلیظ شود. با نمک دریا مزه دار کنید، سپس، اگر لعاب بسیار نرمی را ترجیح می دهید، از صافی ریز صاف کرده و بگذارید خنک شود.

یک ساعت یا بیشتر قبل از اینکه بخواهید غذا بخورید، فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (پنکه ۱۸۰ درجه سانتیگراد)/۳۹۰ درجه فارنهایت/گاز ۶ گرم کنید. با یک چاقوی تیز، چربی ژامبون را به صورت الماس بکوبید، مراقب باشید که گوشت زیر آن بریده نشود، سپس با یک لایه ضخیم از ژامبون را بمالید. لعاب. ۱۰۰ میلی‌لیتر آب را در ظرفی بریزید که به اندازه‌ای بزرگ است که ژامبون را روی یک سینی کوچک نگه دارد (برای جلوگیری از نشستن آن در مایع)، سپس به ازای هر ۵۰۰ گرم، ژامبون را به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید و ژامبون را با لعاب بیشتری تا نیمه پخش کنید.

بعد از پخته شدن، ژامبون را تا جایی که می توانید نازک برش دهید و با سس باقی مانده سرو کنید – مقدار زیادی وجود دارد.

و برای بعد

لعاب آناناس گواجیلو در یک ساندویچ سرد، روی یک سیب زمینی ژاکت پنیر ریخته شده و روی استیک های کرفس کبابی یا تکه های کلم هیسپی فوق العاده است. p>

مطابق نوشیدنی‌های فیونا بکت از آنجایی که این نوشیدنی با تنومند پخته می‌شود، این همان چیزی است که من با آن می‌نوشم (اگرچه فکر می‌کنم با آن هم خوب باشد. یک کوکاکولا). Wiper & True’s Hard Shake Barrel-Aged Imperial Milk Stout (۴۸ پوند برای شش قوطی ۴۴۰ میلی لیتری wiperandtrue.com) باید مناسب باشد، و آبجو مناسب مناسبی خواهد بود.


منتشر شده

در

آشپزی, بین الملل, فرهنگ و هنر, مهارت های زندگی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *