تام هریسون، مدیر اجرایی کریکت انگلستان و ولز، اصرار دارد که او هنوز مرد مناسبی است که ورزش را از طریق رسوایی نژادپرستی که او به عنوان زلزله ای که توسط عظیم رفیق مبنی بر تبعیض سیستماتیک در یورکشایر به راه افتاده توصیف کرده است.

سخنرانی پس از انتشار در روز جمعه هریسون در برنامه اقدام ۱۲ ماده ای بانک مرکزی اروپا برای پرداختن به تنوع در ورزش گفت که علیرغم انتقادها و فشارهای شدید نمایندگان و دولت پس از شهادت تکان دهنده رفیق در پارلمان در اوایل ماه جاری، قصد استعفا ندارد.

او گفت: “من بسیار متعهد هستم که این مشکل را در بازی مرتب کنم.” . می‌دانم که از بازی حمایت می‌کنم و بسیار انگیزه دارم تا مطمئن شوم که این محیط دلپذیرتر را در سراسر ورزش خود برای همه فراهم می‌کنیم. این چیزی است که من از لحظه ای که وارد این شغل شدم با اشتیاق نسبت به آن احساس کردم و اکنون از آن کنار نخواهم رفت.

«چند هفته گذشته اتفاق افتاده است. برای کریکت خیلی خیلی سخت بود احساس می‌کنیم که زلزله‌ای به ما رسیده است.

“نفس‌آورترین بخش شهادت عظیم این بود که او نمی‌خواست پسرش بخشی از بازی باشد. برای کسی که در شغل من است، این سخت ترین چیزی است که می توانید بشنوید.

“صادقانه بگویم، غم انگیز است، اما فکر می کنم گاهی اوقات یک زلزله می تواند فرصتی برای شتاب بخشیدن به سال ها و سال ها فراهم کند. تغییر در یک دوره زمانی بسیار سریع شاید این شوکی بوده است که به ما این فرصت را می دهد تا یک بار برای همیشه این بازی را گرد هم بیاوریم.

اما چند دقیقه پس از انتشار اقدام بانک مرکزی اروپا جو استیونز، وزیر امور خارجه در سایه دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، گفت: «گزارش امروز یادآور شکست های قبلی بانک مرکزی اروپا در کنترل رسوایی نژادپرستی است که کریکت را فراگرفته است.

بسیاری از اقدامات ذکر شده باید سال ها پیش اعمال می شد.

“بازیکنان، کادر فنی و هواداران در تلاش هستند تا به فرآیندی ایمان داشته باشید که توسط همان افرادی که مدت طولانی در کنار آن ایستاده اند نظارت می شود. آنچه ما نیاز داریم یک تحقیق مستقل مناسب برای تشویق قربانیان برای ایجاد تغییرات واقعی در کریکت است.” سایر مدیران ارشد بانک مرکزی اروپا در صورتی که در زمان سررسید یک برنامه تشویقی بلندمدت پنج ساله در سال آینده در شغل خود باقی بماند. هریسون در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت آن پاداش با وجود آسیب هایی که در هفته های اخیر به شهرت کریکت وارد شده، مناسب است یا خیر، گفت: «این موضوع مربوط به هیئت مدیره است. ببینید، این بخشی از قراردادی است که سال‌ها پیش برای پیوستن به ECB امضا کردم. “dcr-eg3oz7″>

طرح بانک مرکزی اروپا که در روز جمعه رونمایی شد شامل ۱۲ نقطه اقدام است که در پنج حوزه کلیدی گروه بندی می شوند: آموزش، فرهنگ اتاق رختکن، تنوع مسیرهای استعداد، محیط ها و حکومت.

همانطور که گاردین در روز سه‌شنبه فاش کرد، یک مانع کلیدی که اعلام را از عرضه چهارشنبه پیشنهادی به تعویق انداخت، یک نکته بود. که هیئت ها را ملزم می کند تا هیئت های رهبری خود را تا آوریل متنوع کنند، به طوری که حداقل ۳۰ درصد از هیئت مدیره شهرستان باید از زنان یا “قومیت های نماینده” منطقه تشکیل شود.

هنگامی که این طرح در روز جمعه اعلام شد، مشکلات را تصدیق کرد و گفت: “تطبیق منوط به یک ماده “تطابق یا توضیح” خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که شهرستان ها می توانند به فرآیندهای حاکمیتی خود در ایجاد تغییرات مورد نیاز احترام بگذارند.”

پیشنهادهای کلیدی دیگر شامل آموزش مداوم تنوع برای همه بازیکنان، کارکنان، داوران و مربیان از سطح نخبگان گرفته تا باشگاه های محلی و اقدام سخت علیه رفتار تبعیض آمیز جمعیت، و در دسترس بودن مناطق عاری از الکل، مناطق نماز و غذای حلال در تمام مناطق شهرستان برای ایجاد محیطی دلپذیر برای همه.

هریسون اعتراف کرد: “من می دانم افرادی هستند که احساس می کنند ما باید بیشتر از این پیش می رفتیم و من احتمالاً در این زمینه هستم. من خودم در آن اردوگاه هستم، اما باید همه را وادار کنیم که با هر یک از این تعهدات به طور کامل موافقت کنند.” و تیم های حرفه ای زنان، از جمله در سطح انگلستان.

>=”dcr-nnoipb”>تام هریسون، مدیر اجرایی ECB، این طرح اقدام را به عنوان “پاسخ جمعی در بازی” به رسوایی نژادپرستی در حال انجام ارائه کرده است. عکس: Victoria Jones/PA

هریسون در مورد تیم مردان انگلیس که بازیکنان آن در حال آماده سازی برای خاکستر هستند با رسانه های بریتانیا از زمان حضور رفیق در پارلمان در ۱۶ نوامبر صحبت نکرده اند، گفت: “من می دانم که تأثیر رویدادهای اخیر به طور کامل مورد استقبال قرار گرفته است. توسط مردان انگلیسی خارج از کشور در استرالیا. آن‌ها به روش‌های مثبت در مورد آن صحبت کرده‌اند – اینکه چگونه به تکامل فرهنگ اتاق رختکن ادامه می‌دهند تا به طور مؤثر بخشی از احساسی را که در حال حاضر از مکالمه در بازی بیرون می‌آید منعکس کنند.

“شما می بینید که رهبران آن اتاق رختکن آن گفتگو را رهبری می کنند.”

همچنین یک حکومت وجود خواهد داشت بررسی بخشی از این طرح اقدام که هریسون اذعان داشت می‌تواند شاهد منصوب شدن یک تنظیم‌کننده مستقل برای نظارت بر کریکت باشد – کاری که بانک مرکزی اروپا در حال حاضر و همچنین ترویج بازی انجام می‌دهد. او گفت: “اگر بازنگری حاکمیتی با یک توصیه همراه شد، باید دلیل بسیار خوبی برای عدم همراهی با آن داشته باشید.” نایجل هادلستون، وزیر ورزش، در توییتی نوشت: «از اقدام بانک مرکزی اروپا در پی برخورد با عظیم رفیق و دیگر افشاگری‌های اخیر استقبال می‌کنم. ما اکنون از نزدیک با آنها کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که همه اقدامات، از جمله بازنگری در ساختارهای حاکمیتی، بر اساس آنها عمل می شود و نژادپرستی در کریکت برای همیشه از بین می رود.”


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *