منچستریونایتد در حال بررسی نامزدهایی از جمله زین الدین زیدان، مائوریسیو پوچتینو، اریک تن هاگ، لوئیس انریکه و برندان راجرز پس از اخراج اوله گونار سولسشر، از تابستان آینده هدایت این تیم را برعهده خواهند گرفت.

سولسشیر یک ماه کمتر از سالگرد سه سالگی خود به عنوان سرمربی، پس از اتفاق ناگوار ۴ شنبه، شغل خود را از دست داد. -۱ باخت در واتفورد روز یکشنبه، بازیکن نروژی یک مصاحبه احساسی خداحافظی با باشگاه انجام داد و اشک در چشمانش حلقه زد، زیرا یونایتد نیز شروع به جستجوی یک مربی موقت برای هدایت این باشگاه برای ادامه این فصل کرده است.

هیچ چارچوب زمانی در رابطه با این انتصاب وجود ندارد و مایکل کریک، یکی از کادر مربیگری سولسشر، بازی سه شنبه گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ویارئال را نظارت خواهد کرد و تا زمانی که کسی پیدا شود به هدایت تیم ادامه خواهد داد. رالف رانگنیک، رئیس بخش ورزش و توسعه لوکوموتیو مسکو، ممکن است نامزد شود.

از بین افرادی که می توانند برای طولانی مدت هدایت این تیم را بر عهده بگیرند، زیدان دارای رزومه برجسته ای است. او رئال مادرید را به سه لیگ قهرمانان متوالی و دو قهرمانی لالیگا در دو دوره هدایت کرد که دومین دوره در ماه می به پایان رسید. اما اگرچه این مرد ۴۹ ساله بیکار است، اما قبلا انگلیس را به عنوان یک بازیکن ایده آل در نظر نمی گرفت.

مطمئن است که پوچتینو مایل به قبول این شغل است. سرمربی پاری سن ژرمن در دوران حضورش در تاتنهام مورد توجه یونایتد قرار گرفت اما هیچگاه زمان مناسبی برای او نبود. با این حال او هرگز علاقه خود را به یونایتد کم نکرده است.

PSG که تمایلی به تغییر سرمربی در اواسط فصل ندارد، در تابستان پس از آن، گزینه یک ساله قرارداد پوچتینو را فعال کرد. او با بازگشت به اسپرز مرتبط بود. قرارداد او تا ژوئن ۲۰۲۳ اعتبار دارد، اما توافقی که به او اجازه می‌دهد در پایان این کمپین جدا شود ممکن است. پوچتینو در یک دوران مدیریتی ۱۳ ساله و چهار باشگاهی، تنها یک جام را به دست آورده است – قهرمانی فصل گذشته کوپه دو فرانس. پوچتینو به دلیل عملکرد تیمش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. او هنوز در هتلی در پاریس زندگی می کند و همسرش کارینا در خانه خانوادگی در لندن باقی مانده است.

رزومه ده هاگ دو عنوان قهرمانی Eredivisie را با آژاکس نشان می دهد، از جمله آخرین عنوان فصل، و او تیم هلندی را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ هدایت کرد قبل از اینکه اسپرزهای پوچتینو آنها را حذف کنند. روز یکشنبه ده هاگ سعی کرد از یونایتد فاصله بگیرد. او به ESPN گفت: «من روی تیمم متمرکز هستم. ما تیم درخشانی داریم و می خواهیم به دستاوردهای زیادی برسیم. من از بازیکنانم انتظار دارم که روی آژاکس تمرکز کنند، بنابراین باید برای آن مثال درستی بزنم. من چیزی در مورد آن نشنیده ام، بنابراین نمی توانم به آن فکر کنم.”

زیدان، پوچتینو یا تن هاگ مانند انریکه یا راجرز نشان دهنده ارتقای سولشیر از نظر تیزهوشی تاکتیکی هستند. انریکه که با قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان و یک کوپا دل ری در فصل ۱۵-۲۰۱۴ دومین سه گانه تاریخ بارسلونا را به دست آورد، سرمربی اسپانیا است و از ارتباط با یونایتد خندید. انتخاب این شغل در تابستان آینده به معنای از دست دادن شانس هدایت کشورش به جام جهانی قطر است.

“آیا Día de los Inocentes [روز اول آوریل اسپانیا] است؟” او روز یکشنبه گفت. من در بزرگترین تیم اسپانیا هستم: انتخاب. ۵۰۰۰ بازیکن وجود دارد، من تمام بازیکنانی را که می توانم آرزو کنم را دارم. بزرگتر از این، چه چیزی وجود دارد؟

راجرز در کمتر از سه سال در سلتیک دو عنوان قهرمانی اسکاتلند، دو جام اسکاتلند و سه جام لیگ اسکاتلند را به دست آورد تا اینکه در سال ۲۰۱۹ از این تیم جدا شد. لسترسیتی که فصل گذشته با آن قهرمان جام حذفی شد.

راجرز روز شنبه در مورد ارتباط با یونایتد گفت: “من با گروه رهبری [بازیکنان] صحبت کردم زیرا شنیدم. تکه های کوچک و همه چیز را تثبیت می کند. آنها تعهد من به آنها را می دانند، آنها تعهد من به باشگاه، به اینجا و همچنین برای تبدیل شدن به یک تیم بهتر را می دانند.” کریک او به MUTV گفت: «الان دارم احساساتی می شوم، زیرا او بهترین است، آنها خوب خواهند شد. “من آنها را تماشا خواهم کرد و از آنها حمایت خواهم کرد.”

مدیر خروجی، که قبل از فرار از زمین تمرین یونایتد یکی از هواداران خود را در آغوش گرفت، اذعان کرد که تیم “نتوانست به نتیجه برسد.” نتایجی که نیاز داشتیم و زمان آن فرا رسیده است که کنار بروم.» اما گفت: «از درب ورودی می روم، زیرا فکر می کنم همه می دانند که من همه چیز را برای این باشگاه داده ام.» دستیاران او مایک فیلان و کایران مک کنا در آنجا هستند.

The Five: ثبت نام کنید و ایمیل فوتبال روزانه ما را دریافت کنید.

در بیانیه ای از یونایتد که هشتم است و شش امتیاز کمتر از رتبه چهارم فاصله دارد، آمده است: “اوله همیشه یک اسطوره در منچستریونایتد خواهد بود و با کمال تاسف به این تصمیم سخت رسیده ایم. در حالی که چند هفته گذشته ناامید کننده بوده است، آنها نباید تمام کارهایی که او در طول سه سال گذشته برای بازسازی پایه های موفقیت بلندمدت انجام داده است، پنهان کنند.”

هیئت مدیره احساس کرد که سولسشر این حق را به دست آورده است که پس از آخرین وقفه بین‌المللی، فرصتی برای تغییر اوضاع به او داده شود، اما پس از اینکه واکنش مطلوب در واتفورد مشاهده نشد، به این نتیجه رسیدند که تغییر لازم است. یونایتد گفت: “مایکل کریک اکنون هدایت تیم را برای بازی های آینده بر عهده خواهد گرفت، در حالی که باشگاه به دنبال انتخاب یک سرمربی موقت تا پایان فصل است.”


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *