عظیم رفیق در حالی که نژادپرستی را آشکار می کرد در مقابل نمایندگان مجلس اشک ریخت. ، قلدری و رفتار «غیرانسانی» که او در کریکت یورکشایر با آن روبرو شد، که حتی به یک مقام ارشد باشگاه گسترش یافت که درست پس از اینکه به او گفته شد کودکش ضربان قلب ندارد، «تکه‌ها» او را پاره کرد.

بیش از دو ساعت شهادت ویرانگر و خام به کمیته منتخب دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، رفیق حکمی لعنتی در مورد فرهنگ کریکت انگلیسی صادر کرد. او موافقت کرد که این “از لحاظ نهادی نژادپرستانه” است و گفت که باید با یک مشکل نژادپرستی سازمانی “بالا و پایین در کشور” روبرو شود، با بازیکنانی که از میراث پاکستان هنوز به عنوان کلمه P-word خوانده می شوند و نماینده آسیایی بریتانیا در کریکت ۴۰ نفر کاهش یافته است. % از سال ۲۰۱۰.

رفیق گفت نژادپرستی در رختکن انگلیس رخنه کرده است، جایی که “راز آشکار” این بود که انگلستان و بازیکن یورکشایر گری بالانس از کلمه “کوین” به عنوان یک کلمه تحقیرآمیز برای بازیکنان سیاه پوست و آسیایی استفاده کرد. رفیق متوجه شد که یک بازیکن دیگر انگلیس، الکس هیلز، بعداً سگش را کوین نامگذاری کرد که سیاه بود.

در یک نقطه، کمیته مجبور شد برای چند دقیقه پس از پاکستان شکسته شود. رفیق متولد شده، که مسلمان است، با احساسات ناشی از بازگویی تجربیات دردناکی دست و پنجه نرم می کرد، از جمله اینکه در سن ۱۵ سالگی مجبور به نوشیدن الکل می شد.

«من در محل زندگی ام اسیر شدم. باشگاه کریکت و شراب قرمز در گلوی من ریخته شده بود، به معنای واقعی کلمه در گلوی من. این بازیکن برای یورکشایر و همپشایر بازی کرد. پس از آن من تا حدود سال ۲۰۱۲ به الکل دست نزدم و تقریباً در آن زمان احساس کردم که باید این کار را انجام دهم تا جا بیفتم.

در یک سری تبادلات فوق العاده، رفیق به نمایندگان مجلس گفت. او در طول دو دوره بازی در یورکشایر بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ با اظهارات نژادپرستانه مکرر بازیکنان ارشد مواجه شده بود، اما باشگاه هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام نداد.

“نظراتی مانند او مدعی شد: «شما در نزدیکی توالت‌ها می‌نشینید»، «فیل‌شویان». «کلمه پاکی مدام استفاده می شد. و به نظر می‌رسید که این نهاد از سوی رهبران پذیرفته شده است و هیچ‌کس آن را خنثی نکرده است.»

رفیق گفت نژادپرستی در کریکت گسترده بود. او به یک بازیکن اشاره کرد که او را “بمب افکن” نامیدند و به تجربه موریس چمبرز از “میمون” و “موز” در اسکس اشاره کرد. او به نمایندگان مجلس گفت: «من پیام‌هایی از لسترشایر و ناتینگهام‌شر دریافت کرده‌ام. برخی هنوز می ترسند، برخی می پرسند که آیا این نژادپرستی است؟ یکی از موارد تکرار این است که “پکی” رایج است.”

یک بیانیه شاهد ۵۷ صفحه ای، بخشی از ارسال رفیق به یک دادگاه استخدامی و منتشر شده توسط کمیته منتخب DCMS، به جزئیات دردناک در مورد تجربیات رفیق – که ادعا می‌شود اظهارات نژادپرستانه از چندین بازیکن سابق یورکشایر و انگلیس، از جمله تیم برسنان، متیو هاگارد، و آزار و اذیت مداوم بالانس و مربی و کاپیتان سابق یورکشایر، اندرو گیل، شنیده شده است.

بعد از شواهد رفیق، برسنان در بیانیه ای که از طریق شهرستان فعلی خود، وارویک شایر منتشر شد، “بی هیچ قید و شرطی عذرخواهی کرد”، “به خاطر هر نقشی که من در کمک به تجربه عظیم رفیق از احساس قلدری در یورکشایر بازی کردم”.

بالانس قبلاً اعتراف کرده بود که از توهین نژادی استفاده کرده است، اما ادعا کرده است که این بخشی از تبادلات دوستانه بین این زوج بوده است. این مورد توسط رفیق، کاپیتان سابق زیر ۱۹ سال انگلیس مورد مناقشه قرار گرفت و اضافه کرد که کم کاری باشگاه باعث شده او احساس “انزوا و تحقیر” کند.

۰۰:۴۹
عظیم رفیق می گوید گری بالانس از یورکشایر از نام کوین برای “هر بازیکن رنگی” استفاده کرده است – ویدیو

رفیق گفت که نگرش یورکشایر به او لحظه ای پس از او و س ۶ یا ۷ بازیکن دیگر در سال ۲۰۱۷ شکایت کردند و برسنان را به قلدری متهم کردند، اما رفیق گفت که او تنها کسی است که به دلیل دردسرساز بودن مورد توجه قرار گرفته است.

بزودی پس از آن، پسر رفیق مرده به دنیا آمد. اما او به کمیته گفت که به جای ابراز همدردی، مدیر باشگاه کریکت مارتین موکسون، بازیکن سابق انگلیس و یورکشایر، شفاهی به دنبال او رفته است. او مدعی شد: «روز اول پس از از دست دادن پسرم، موکسون به معنای واقعی کلمه مرا به اتاقی برد و تکه‌هایش را از من جدا کرد. من هرگز ندیده‌ام که او در باشگاه با کسی این‌طور صحبت کند.

در حالی که به یاد می‌آورم که چگونه به آنها گفته بود که احساس خودکشی کرده است، برای صحبت کردن تلاش می‌کرد، گفت: برخی از مسئولان باشگاه رفتاری غیرانسانی داشتند. آنها واقعاً از این موضوع که من یک روز در تمرین بودم و با من تماس گرفتند، ناراحت نشدند و گفتند که ضربان قلب وجود ندارد. با استرس، و مارک آرتور، مدیر اجرایی سابق یورکشایر، پس از آن که رفیق پرونده ادعاهای نژادپرستی خود را در سال ۲۰۱۸ گزارش داد، در گزارش یورکشایر به دلیل عدم اقدام آشکار با انتقاد شدید مواجه شد.

رفیق همچنین مدعی شد که در چندین موقعیت، از جمله در یک تور پیش فصل در سال ۲۰۱۷، توسط بالانس مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. “ما در مکانی بودیم و گری بالانس می رود و می گوید: “چرا با او صحبت می کنی؟ شما می دانید که او یک پاکی است.» او شیخ نیست، او نفت ندارد. این اتفاق جلوی دید هم تیمی ها افتاد. این اتفاق جلوی کادر مربیگری رخ داد.”

بالنس همچنین از کلمه “کوین” به عنوان یک اصطلاح سوء استفاده کرد، از جمله در هنگام انجام وظیفه در انگلیس، رفیق. ادعا شده است. کوین چیزی بود که گری برای توصیف هر رنگین پوست استفاده می کرد، این یک راز آشکار در رختکن انگلیس بود. همیشه به صورت تحقیرآمیز استفاده می شد.» او گفت که هیلز نام سگش را کوین گذاشته بود زیرا سیاه بود. رفیق همچنین اعتراف کرد که اظهارات جو روت کاپیتان تیم ملی انگلیس مبنی بر اینکه هرگز نژادپرستی در کریکت یورکشایر ندیده است او را مورد نیش قرار داده است. . او گفت: «روتی مرد خوبی است. او هرگز درگیر زبان نژادپرستانه نیست. به نظرم آزاردهنده بود، زیرا او نه تنها هم خانه گری بود، بلکه قبل از شروع بازی برای انگلیس در بسیاری از شب‌هایی که من را «پکی» می‌نامیدند، درگیر بود. او ممکن است آن را به خاطر نداشته باشد، اما این فقط نشان می دهد که مردم عادی ما را در آن محیط، در آن موسسه، به یاد نمی آورند. اما این چیزی است که من هر روز به یاد می آورم.

رفیق گفت که بسیاری از افراد حاضر در بازی پس از شروع صحبت هایش سعی در بدنام کردن او داشتند، از جمله مربی سابق انگلیس و مفسر Sky Sports، دیوید لوید.

در روز سه شنبه لوید اعتراف کرد که به اتهامات مربوط به رفیقاشاره کرده و همچنین “نظراتی درباره جامعه کریکت آسیایی” ارائه کرده است. او گفت: “من عمیقاً از اقدامات خود متاسفم و از عظیم و جامعه کریکت آسیایی به دلیل انجام این کار و هر گونه توهین ایجاد شده صمیمانه عذرخواهی می کنم.”

در وی. از راجر هاتون، رئیس سابق یورکشایر، که در ۵ نوامبر استعفا داد، شواهدی از نمایندگان مجلس پرسیده شد که آیا فکر می کند باشگاه از نظر نهادی نژادپرستانه است یا خیر. او گفت: “من می ترسم که در تعریف باشد.” block” class=”dcr-q580fu”>

چرخش: ثبت نام کنید و ایمیل هفتگی کریکت ما را دریافت کنید.

مدیر اجرایی انگلستان و ولز کریکت هیئت تام هریسون گفت که پیام او به حامیان کریکت این بود: “ما می دانیم که ممکن است شما را ناامید کرده باشیم. سریعا درستش میکنیم ما می دانیم که بقای ورزش ما به آن بستگی دارد.”

رفیق به کمیته گفت: “من نمی خواهم پسرم به جایی نزدیک به کریکت برود. بازی به طور کلی با گوش دادن به قربانی مشکل دارد. با نژادپرستی «آره، اما» وجود ندارد. نژادپرستی «دو طرف» ندارد.

در پایان شهادت فوق‌العاده و قدرتمند خود، از رفیق پرسیده شد که آیا معتقد است شغل خود را در نتیجه نژادپرستی از دست داده است یا خیر. . “بله،” پاسخ دردناک او بود، قبل از اینکه جرأت کند رویای روزهای بهتری در پیش داشته باشد. “وحشتناک است. اما من اعتقاد زیادی به این دارم که همه چیز به دلیلی اتفاق می افتد. و امیدوارم در پنج سال آینده شاهد یک تغییر بزرگ باشیم.»


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *