Bبا اجماع گسترده، پادریگ هرینگتون علیرغم اینکه کاپیتان اروپا را به رکورد خود رساند، از انتقاد شدید در امان ماند. .theguardian.com/sport/2021/sep/26/ryder-cup-team-usa-europe-collin-morikawa-seals-winning-half-point” title=”” data-link-name=”in body link” > شکست ۱۹-۹ در جام رایدر. بسیاری بر این باورند که این مرد ایرلندی پس از عدم تطابق تنگه‌های سوت‌لینگ پوشش‌های سخاوتمندانه‌ای بی‌دلیل داشته است.

هیچ‌وقت اینطور نبود. نیک فالدو قبل، حین و بعد از انجام وظایف کاپیتانی در سال ۲۰۰۸ مورد سرزنش قرار گرفت، زیرا اروپا دوباره به راحتی شکست خورد، این بار تنها با ۱۶ و نیم بر ۱۱ و نیم در والهالا. بدون شک رابطه‌ای دشوار بین فالدو و مطبوعات وجود داشت، اما مرد انگلیسی دوران بی‌رحمانه‌ای را پشت سر گذاشت.

Wildcard انتخاب ها، تلاش برای طنز مراسم افتتاحیه، انتخاب لباس و لیست بدنام ساندویچ که فالدو پس از برداشتن یادداشت های جفتش توسط عکاسان توصیف کرد، همگی به عنوان مهمات در یک صحنه بسیار تند و زننده استفاده شدند. فالدو می گوید که ایالات متحده ، مانند سال ۲۰۲۱ ، تیم قوی تری در خانه بود.

“این چیزی است که من باید از ذهنم حذف کنم.” “من یک Ryder Cup فوق العاده داشتم [بازی] حرفه و من مجبور شدم آن تجربه را حذف کنم.

ضربه ای نخورد شما بچه ها را بیرون می فرستید. شما می توانید همه کارها را درست انجام دهید، بهترین کاپیتان باشید، اما اگر دو نفر دیگر در ۲۹ بیرون بروند چه کسی مسئول است؟ انگیزه مسئله ای نیست-بازیکنان هرگز از کاپیتان به آن نیاز ندارند. ”

سطح منفی راه فالدو-که بیشتر آن شخصی است-را به شدت تحت تأثیر قرار داد. او می افزاید: «مطمئناً، البته اینطور بود. “شما تمام تلاش خود را می کنید. شما نمی توانید از خارج از طناب ها کاری در مورد آن انجام دهید. به عنوان یک کاپیتان باید با چیزهایی دست و پنجه نرم کنید که نباید با آنها دست و پنجه نرم کنید.

«شما باید چهار بازیکن را صدا کنید [که کارت های عام دریافت نمی کنند]. مضحک است، این کار افتتاحیه شماست. سپس شما به خاطر آن مورد انتقاد قرار می گیرید، بلافاصله. هر روز باید به چهار بازیکن استراحت دهید و از این بابت مورد انتقاد قرار می گیرید. خوب، این قوانین است. بدون اینکه کسی بداند داخل چهار دیوار اتاق تیم چه می‌گذرد، برنامه‌ریزی می‌کنید. همه فرض می‌کنند…»

با اشاره مستقیم به هرینگتون، تعجب‌آور نیست که فالدو اصرار دارد که اروپا به سادگی با یک شی غیرقابل حرکت برخورد کرده است. او حتی می‌تواند حقایق و ارقام – ۱۵۹ ایالات متحده را کمتر از همتراز، اروپا ۱۲۲، ایالات متحده ۳۵ برنده رتبه پنج، اروپا ۱۵ – را به عنوان پشتیبان ارائه دهد. قهرمان شش بار بزرگ می‌گوید: «از نظر فرم و انگیزه عمیق‌تر از آمریکا نگاه نمی‌کنم. بعد از شرمساری پاریس، آنها به عنوان یک تیم قدرتمند ظاهر شدند. در نهایت، آنها از ما پیشی گرفتند.”

۹ نیک فالدو قبل از جام رایدر ۲۰۰۸ با پدریگ هرینگتون صحبت می کند. فالدو کاپیتان بود و به شدت باخت ، که در سال ۲۰۲۱ برای هرینگتون اتفاق افتاد. عکس : Ross Kinnaird/Getty Images

حتی عدم انتخاب جاستین رز، که منبع بحث و جدل است، با شانه بالا انداختن فالدو مواجه می شود. ، قرار نیست آن را تغییر دهد.”

همچنین توصیه هایی برای تور اروپا وجود دارد. طبیعت یک و دونه e کاپیتانی جام رایدر چیزی نیست که فالدو به طور خاص با آن موافق باشد. فالدو می گوید: “بهترین کاری که می توانستند بکنند این بود که اجازه بدهد پدریگ به صورت خصوصی در کمیته Ryder Cup صحبت کند ، زیرا شما اینگونه یاد می گیرید.” “افراد موفق می دانند که برای یادگیری، باید شکست بخورید.

“مردم می گویند: “ما شکست خوردیم، او بی فایده است، فایده ای ندارد که دوباره او را داشته باشم.” این چیزی است که من احساس کردم. سخت ترین قسمت بود سه شنبه بعد از آن تمام شد. آره؛ من می توانستم این کار را انجام دهم، می توانستم آن کار را انجام دهم، شاید آنها باید از این یا آن می دانستند. موقعیت‌هایی پیش آمد که هرگز تصور نمی‌کردی پیش بیایند. شما به نیروی ضربتی مانند ایالات متحده نیاز ندارید، فقط باید برای کاپیتان بعدی چند یادداشت بردارید.” آیا فالدو امکان چنین بحثی را داشت؟ “نه، البته که نه.”

فالدو با تحسین فراوان به روری مک ایلروی نگاه کرد که از یک جام دردسرساز رایدر بازگشت – که در طی آن او به طرز تاسف باری برای دو نفر از شما ناموفق بود. روز – برای برنده شدن در لاس وگاس در شروع بعدی خود. اشک های مک ایلروی در پایان مسابقه دوسالانه بسیاری را شگفت زده کرد، اما نه برنده اصلی تاریخ بریتانیا.

«او نمی توانست سوئیچ را تکان دهد و آن را روشن کند. تیم، این چیزی است که او را واقعاً آزار می‌دهد.» فالدو می‌گوید. «در آن مرحله به چیزی که دارید، پول یا هر چیز دیگری مربوط نیست. من بچه ها را روی زمین دیده ام. Seve، خنده و اشک، جام های مختلف رایدر.”

فالدو هنوز مطمئن نیست که آیا مک لروی ، در چهار بازی ، با حمل و نقل اصلی خود مطابقت دارد یا از آن پیشی می گیرد. آخرین پیروزی مک‌ایلروی در سال ۲۰۱۴ به دست آمد. فالدو می‌گوید: «او هنوز زمان زیادی دارد، این چیز خوبی است. “من به شما تضمین می کنم که او برای انجام این کار انگیزه دارد.

“این بازی بسیار شکننده است. یک دقیقه احساس می کنید ضد گلوله هستید و ناگهان اعتماد، اعتماد به نفس، خودباوری کمی تغییر می کند و عبور از خط آنقدرها آسان نیست. فقط کمی اعتمادت را از دست می دهی و چند برابر می شود. شما باید ایستاده و به آن توپ نگاه کنید و فکر کنید آیا واقعاً به داشته های خود اعتماد دارید یا نه. هجده سال پیش، در سن ۱۴ سالگی، ایرلندی شمالی در بروکت هال بازی کرد، در حالی که سری فالدو فینال بزرگ اروپایی خود را برگزار می کرد. مک ایلروی سه بار برنده برنامه توسعه جهانی فالدو شده است.

سری فالدو از دوشنبه به محل برگزاری هرتفوردشایر بازمی گردد، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد راه اندازی آن زمانی که فالدو قهرمان Masters بود. . در آن زمان ، نوع دوستی گلف بازان پیشرو چندان شیک نبود. این مسابقات عالی برای دختران و پسران، که در اروپا، آسیا و ایالات متحده نیز برگزار می شود، به رسمیت شناخته نمی شوند. یکی دیگر از مشکلات، شاید، مشکلات رسانه ای فالدو قبلی. نه این که به نظر می رسد از راه دور مشکل دارد.

نیک فالدو در راه برنده شدن مسترز ۱۹۹۶. عکس: دیوید کانن/گتی ایماژ

«من در آمریکا بازی می کردم. فالدو به یاد می آورد و از پسر ری فلوید پرسیدم که کجا بازی می کند. او تمام این تورنمنت‌ها را پشت سر گذاشت و من فکر کردم: «وای، ما باید فرصت‌های بیشتری ایجاد کنیم.» فکر می‌کردم یک جایزه جالب این بود که بچه‌ها را از زمستان مخوف بریتانیا خارج کنیم، بنابراین ما برندگان را به اورلاندو بردیم. در اصل این بود: «نیک فالدو بعدی از کجا می‌آید؟»

«بچه‌ها آن را دوست دارند و من واقعاً از آن لذت می‌برم. من به تمام فینال ها می روم. من در جولای در بروکت هال با آنها بودم وقتی همه آنها به من می گفتند چقدر می خواهند برنده شوند تا به امارات بروند و دوباره از زمستان خارج شوند. ما بچه های بسیار کوچکی داشتیم که در سراسر جهان سفر می کردند و تجربه های خوبی برای آنها بود. تجدید نظر در زمان او او می‌گوید: «فقط ده‌ها نفر از ما مهاجمان توپ عالی بودیم. “در حال حاضر فقط ده ها نفر هستند که نیستند.

” وقتی سوه در دهمین مسابقه سبزرنگ زنگوله ، ۲۳۸ یارد رفت ، هیجان زده شدیم. اکنون ما بچه‌هایی داریم که با ۴۰۰ می‌روند. هیجان هنوز وجود دارد، این فقط یک حیوان متفاوت است.»

فالدو دیگر برای مسابقات آزاد معاف نیست. در ۶۴ سالگی ، تصور از تلاش برای صعود به مسابقات قهرمانی ۱۵۰ در سنت اندروز تابستان آینده جذاب نیست. فالدو قراردادهای تلویزیونی را به عنوان یک گزینه مناسب داشت، اما کناره گیری او از گلف حرفه ای در سن نسبتاً جوانی – آخرین پیروزی او در تور اصلی یک سال پس از پیروزی نهایی آگوستا بود – همچنان عجیب است. او می گوید: “من نیمی از عمرم یک گلف باز واقعا خوب بودم.” “من دوست دارم بتوانم همانطور که قبلا بازی می کردم بازی کنم اما بیشتر از سه ضربه دوام نمی آورد. حتی الان هم این به من صدمه می زند.

«روز قبل بازی کردم و بعد از ۹ سال سه زیر بودم. دفعه بعد، من بعد از نه هفت ساله بودم. وقتی شلیک می کنم علاقه ای ندارم. شما نمی توانید فقط گرد و غبار چوب ها را پاک کنید و نیم دوجین کشش داشته باشید. سخت سفر کردیم، سخت بازی کردیم. باتری های قدیمی گلف تازه فرسوده شده اند. ” فالدو راه دیگری را انتخاب کرد. کمک مداوم او به بازی قابل قدردانی است.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *