۷۶۰ میلیارد ریال به طرح‌های اولویت‌‎دار استان مرکزی اختصاص یافت

۷۶۰ میلیارد ریال به طرح‌های اولویت‌‎دار استان مرکزی اختصاص یافت

 

«رقیه یادگاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد طرح در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در حال اجرا هستند و مهمترین آنها موزه دفاع مقدس، مجتمع فرهنگی شهرستان‌های کمیجان، محلات و آشتیان، کتابخانه مرکزی، تقاطع غیرهمسطح سنجان، سالن‌های ورزشی شهرستان‌های مختلف، راه‌های روستایی، مدرسه، موزه تنوع زیستی، تعریض و بهسازی جاده قدیم ساوه – زرندیه و فاز نخست منطقه گردشگری گردو اراک است.

وی ادامه داد:  اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۸۰ طرح نیمه تمام این استان به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یافته و همه تلاش‌ها برای تکمیل این پروژه‌ها به کار گرفته شده و امید است در برنامه‌هدفگذاری شده به نتیجه برسد.

یادگاری اظهار داشت: بودجه عمرانی امسال استان مرکزی حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که این میزان نسبت به سال قبل حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بودجه تملک دارایی این استان نیز در سال جاری با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته به سه هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده است و استان مرکزی در سال جاری در بودجه هزینه‌ای تنها پاسخگوی پرداخت حقوق کارمندان و برخی هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر مانند آب، برق و سوخت است.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *