۷۳ وقف با نیت ماه رمضان در شهرستان گناباد وجود دارد

۷۳ وقف با نیت ماه رمضان در شهرستان گناباد وجود دارد

حجت‌الاسلام حسن تقوی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان گناباد، ۷۳ موقوفه رمضانی با نیت‌های افطاری، اطعام روزه‌داران، قرائت قرآن کریم و عزاداری‌های شب‌های قدر دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد با بیان اینکه روستای کلات از توابع بخش کاخک شهرستان گناباد با تعداد شش موقوفه، بیشترین تعداد وقف با موضوع ماه مبارک رمضان را دارد، افزود: سایر موقوفات رمضانی مربوط به روستاهای بیلند، خیبری، رهن و ریاب و شهر گناباد است.

وی درباره اجرای نیت واقفین در شرایط کنونی، گفت: با توجه به اینکه به دلیل مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم برگزاری اجتماع‌ها، امکان انجام این برنامه‌ها به صورت حضوری نیست، با رعایت نیت واقفین، بسته‌های غذایی و بهداشتی، تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: رزمایش همدلی و کمک مومنانه هم جایگزین سفره‌های افطاری شده است که در این راستا تاکنون، ۴۰ بسته غذایی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان، تعداد ۱۰۰ بسته غذایی دیگر با ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، توزیع خواهد شد، گفت: به دلیل پرهیز از برگزاری تجمع، مراسم سخنرانی، مولودی ویژه ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آئین‌های شب‌های قدر، از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *