۴۷ هزار و ۵۶۵ نفر دراستان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فراگرفتند

عبدالمجید دراهکی  اعلام کرد:از این شمار ۲۷هزار و ۴۱۷ نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر در بخش خصوصی مهارت‌های  فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد، ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطح‌های مشخص آماده می‌کند.

دراهکی اضافه کرد: سال گذشته سه ‌میلیون و ۴۱۷ هزار و ۱۶۵ نفرساعت آموزش مهارتی در قالب ۲ هزار و ۴۵ دوره مهارتی در بخش‌های مختلف از جمله مراکز ثابت آموزشی، سیار شهری، ندامتگاه‌ها، جوار صنعت و دانشگاه،پادگان و مناطق روستایی به علاقه‌مندان آموزش داده‌شد.

وی اظهار کرد: این آموزش ها در قالب ۵۴۸ دوره با تنوع ۴۸۶ حرفه مختلف برای علاقمندان به فراگیری آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: بیش از ۷۰ درصد این مهارت آموزان با شرکت در آزمون پایان دوره موفق به کسب مدرک بین المللی آموزش فنی و حرفه‌ای شده‌اند و مابقی نیز بر اساس نیاز بازار کار و موقعیت شغلی گواهی  شرکت در دوره دریافت کرده اند.

دراهکی اضافه کرد: آموزش بخش دولتی در شاخه‌های مختلف فنی و مهارتی برای قشرهای مختلف اعم از دانشجویان و دانش‌آموختگان، دانش‌آموزان، متقاضیان مهارت‌آموزی، روستایی، سربازان وظیفه، زندانیان، بنگاه‌های اقتصادی، بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته، زنان خانه‌دار، معلولان، سکونتگاه‌های غیر رسمی و زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: آموزش در این اداره کل بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین المللی است، دوره های آموزشی متعددی درمراکز ثابت، سیار شهری ، سیار روستایی، ندامتگاه‌ها، پادگانها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهها و آموزشگاههای فنی و حر فه ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلان برگزار می‌شود.

دراهکی افزود: آموزش‌های مهارتی در راستای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار ارائه می شود و این اداره کل با ۱۵ مرکز ثابت دولتی و ۱۷۹ مرکز آموزشی خصوصی ویژه آموزش مردان ، زنان و مراکز آموزشی دو منظوره در استان آموزش‌های مهارتی را اجرا می‌کنند.

۴۸


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *