۳۹ مجوز تاسیس موسسه فرهنگی وهنری دراستان چهارمحال وبختیاری صادرشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جواد کارگران ضمن اظهار این مطلب افزود: مؤسسات فرهنگی و هنری در استان با وجود امکانات و توانایی های بالقوه می توانند یکی از بهترین شاخصه ها برای رشد و توسعه هنری و فرهنگی کلیه اقشار جامعه باشند.

کارگران در ادامه تصریح کرد: نقش و جایگاه این مؤسسات در توسعه فرهنگی کشور با گسترش آموزش های رسمی و مهارت آموزی به نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف مردم از طریق متولیان و نهادهای فرهنگی بسیار مهم و تأثیرگذار است .

وی در ادامه اظهار کرد: ضروری است این مؤسسات با شناسانی نیازمندهای فرهنگی-هنری مردم از طریق نیاز سنجی و مخاطب شناسی وبا استفاده از ابزارها و شیوه های خلاقانه، به رفع دغدغه ها و مشکلات فرهنگی و هنری این استان بپردازند و دوشادوش نهادهای دولتی گام مثبتی در این راستا بردارند.

کارگران در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد ۳۴ مؤسسه فرهنگی و هنری تک منظوره و ۵ مؤسسه فرهنگی هنری چند منظوره در استان به ثبت رسیده و مدارک متقاضیان ۱۰ مؤسسه نیز توسط این اداره کل در حال بررسی است.

برگزاری جشنواره ها و همایش ها، انجام خدمات چاپ و نشر، همکاری و یا مشارکت برای اجرای طرح های پژوهشی، فرهنگی و هنری و نیز گردآوری و تدوین مجموعه های مستند درباره مسائل فرهنگی، هنری، اجتماعی و تاریخی، تهیه و عرضه محصولات فرهنگی و هنری دارای مجوز، آسیب شناسی و معرف آسیب های اجتماعی به اقشار مختلف مردم و ارائه راهکارهای مقابله با آن ها، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت فرهنگی هنری، سبک زندگی و طراحی و برگزاری دوره های آموزشی مهارتی آزاد و مهارتی کار و دانش از جمله فعالیت های مؤسسات فرهنگی هنری می باشد.

۴۶


منتشر شده

در

چهارمحال و بختیاری

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *