۳۳ پروانه و گواهی تحقیق و توسعه برای بنگاه های صنعتی صادر شد

۳۳ پروانه و گواهی تحقیق و توسعه برای بنگاه های صنعتی صادر شد
۳۳ پروانه و گواهی تحقیق و توسعه برای بنگاه های صنعتی صادر شد

محمد عبد موخر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد سه فقره پروانه و هفت فقره گواهی تحقیق و توسعه ( R&D) در استان صادر شده که در مقایسه بامدت مشابه در سال ۹۷ از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی و سطح تکنولوژی و مدیریتی شایسته ای هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود و کلیه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه با امضا مقام عالی وزارت اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: در طول ۱۲ ماهه سال گذشته، تعداد .۱۰. فقره مجوز فنی و مهندسی صادر شده که مشتمل بر تعداد پنج جواز فنی و مهندسی و همچنین تعداد پنج پروانه فنی و مهندسی است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

عبدموخر یادآور شد: مجوزهای فنی و مهندسی برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای مهارت و ایده‌های نو و خلاقانه در زمینه‌های علمی و تخصصی مرتبط با حوزه‌های صنعتی و معدنی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب (behinyab.ir) انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط سه روز کاری صادر می‌شود و همچنین کلیه دارندگان جواز فنی و مهندسی می‌توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام کنند.

وی بیان کرد: اداره آموزش سازمان صمت استان در راستای ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های تولیدی آماده صدور گواهی و پروانه در تحقیق و توسعه در اسرع وقت است تا بزودی با تجهیز واحدهای تولیدی استان به واحدهای تحقیق و توسعه شاهد پیشرفت و تعالی استان کردستان باشیم.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *