۲۷ واحد تولیدی تعطیل در استان زنجان فعال شده است

۲۷ واحد تولیدی تعطیل در استان زنجان فعال شده است

۲۷ واحد تولیدی تعطیل در استان زنجان فعال شده است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای جهش تولید اشاره کردو گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برای جهش تولید ۷ راهبرد اصلی با ۴۳ برنامه تهیه و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه لازم را تهیه کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان، گفت: در سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی تعطیل در استان زنجان فعال شده و وارد چرخه تولید شد و برای امسال هم تعدادی از واحدهای تولید شده وارد چرخه تولید می‌شوند.

فغفوری ابراز داشت: افزایش حجم صادرات، ایجاد تنوع در محصولات سبد صادراتی استان و ایجاد تنوع در مقاصد محصولات صادراتی استان در دستور کار است.

وی گفت: افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای اوراسیا جزو برنامه‌های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

در ادامه این جلسه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شده صادرات این استان به ترکیه کاهش داشته باشد و ۷۰ درصد از صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است.

مهدی رونا افزود: امیدواریم با ریشه کنی یکرونا شاهد باز شدن مرزها باشیم تا تحول خوبی در اقتصاد و صادرات استان رخ دهد.

وی با بیان اینکه عمده کالای صادراتی این استان شمش روی است، تاکید کرد: صادرات این کالا در اقتصاد استان تحول عظیمی ایجاد می‌کند.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *