۲۰ هزار واحد صنفی کرمانشاه برای دریافت گواهی سلامت ثبت‌نام کردند

۲۰ هزار واحد صنفی کرمانشاه برای دریافت گواهی سلامت ثبت‌نام کردند
۲۰ هزار واحد صنفی کرمانشاه برای دریافت گواهی سلامت ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ابراهیم شکیبا اظهار داشت: در گام دوم فاصله گذاری اجتماعی تمام واحدهای صنفی و صنعتی باید در سامانه دریافت گواهی سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نام نویسی کنند.

وی افزود: تاکنون ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی استان برای دریافت گواهی سلامت نام‌نویسی کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: برخی از مشاغل کم خطر از ابتدای هفته شروع به فعالیت کرده‌اند که این واحدها به منظور انجام فعالیت باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند در غیر این صورت مجاز به فعالیت نیستند.

این مسئول گفت: برخی از مشاغل سطح استان همچون مجتمع‌های تجاری مسقف، آرایشگاه‌ها، استخرها و مراکز بازی و سرگرمی همچنان مجاز به فعالیت نیستند و برای شروع فعالیت باید منتظر صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

شکیبا ادامه داد: دریافت گواهی سلامت برای ادامه فعالیت تمام واحدها ضروری است، حتی واحدهایی که در حال حاضر مجاز به فعالیت نیستند نیز باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه ۵۰ هزار واحد صنفی و صنعتی وجود دارند که تاکنون ۲۰ هزار واحد آن در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت گواهی سلامت اقدام کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: هم اکنون بیماریابی فعال در استان در حال انجام است و پیش از این تنها آزمایش کرونا از افراد بستری شده در بیمارستان گرفته می‌شد اما براساس مجوزهای اخذ شده از وزارت بهداشت این آزمایش در کرمانشاه از بیماران سرپایی و افراد دارای علائم خفیف نیز گرفته می‌شود.

وی گفت: افرادی که تست بیماری کرونا آنان منفی باشد اما بر اساس عکس‌های گرفته شده از ریه، بیمار تشخیص داده شوند نیز با توجه به احتمال خطا در آزمایش‌ها تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *