۲۰۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی طرح‌های ریلی آستارا تامین شد

۲۰۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی طرح‌های ریلی آستارا تامین شد
کامبیز لقمانی مقدم  گفت: سه طرح ریلی مهم شامل پل تقاطع ریل و جاده، بارانداز راه آهن و ریل آستارا – رشت در حوزه استحفاظی این شهرستان در حال اجراست و اراضی محدوده این طرح ها، ابتدا نقشه برداری و ارزیابی و سپس با پرداخت بها تملک می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از مالکان شالیزارهایی که اراضی آنها در سال های گذشته طبق توافق برای طرح های توسعه راه آهن واگذار شده بود، بهای زمین های خود را دریافت کرده اند و اگر مالکی پول زمین خود را دریافت نکرده باشد، به زودی پرداخت خواهد شد.
معاون عمرانی فرماندار آستارا افزود: در سال های گذشته پرداخت بهای برخی زمین های واگذار شده به دولت، به دلایل تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول، با تاخیر انجام می گرفت اما در نهایت مالکان به حق و حقوق خود رسیده بودند
۲۰۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی طرح‌های ریلی آستارا تامین شد
.
او بیان کرد: رضایت مالکان همواره مد نظر دولت و مورد تاکید مسئولان امر بوده است و تکمیل طرح های ریلی و توسعه حمل و نقل و تجارت داخلی و خارجی در آستارا، آینده روشن و پربرکتی را برای این شهرستان رقم خواهد زد.
نوید چالاک از شالیکاران آستارا گفت: در دو سوی جاده منتهی به بارانداز راه آهن و پل تقاطع ریل و جاده آستارا – اردبیل، نزدیک به سه هکتار شالیزار دارم و بخشی از اراضی من و حدود ۸۰ شالیکار دیگر در طرح توسعه راه آهن تملک شده است.
وی افزود: تملک زمین ها با توافق مالکان و مدیران دولتی و شرکت راه آهن، بوده است و هر چند پول ما را با مدتی تاخیر در تابستان ۹۸ پرداخت کردند، اما راه آهن و توسعه آن برای ما شالیکاران نیز باعث افتخار است و در پیشرفت شهرستان و استان موثر خواهد بود.
این کشاورز بیان کرد: ۲۰ نشاکار در هر هکتار شالیزار من فعالیت می کنند و سالانه از هر هکتار شالیزار، چهار تن برنج برداشت می کنم و تخلیه نخاله راه آهن و بارانداز در آب راه ها، مانع هدایت آب به شالیزارها می شود و مسئولان امر این مشکل را برطرف کنند.
جلیل معانی از دیگر شالیکاران محدوده راه آهن آستارا نیز گفت: پول اراضی تملک شده خودم را دریافت کرده ام اما سند اراضی را تفکیک نکرده اند و اسناد مالکیت ما بر شالیزارها مشاع است.
وی افزود: هرچند از بابت وصول پول خود در قبال واگذاری زمین برای طرح های عمرانی، اطمینان خاطر داشتم، اما تقاضا دارم دستگاه های متولی، اسناد مالکیت را تفکیک کنند و سندها از حالت مشاع بین ما و شرکت راه آهن خارج شود.
طبق اعلام جهاد کشاورزی آستارا کشت غالب در این شهرستان برنج است و اغلب ۶ هزار بهره بردار کشاورزی شالیکار هستند و سالانه از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، بیش از هشت هزار تن برنج برداشت می شود.
راه آهن آستارا – آستارا – بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ۹۷ افتتاح شده و با اتصال آن به راه آهن رشت و تکمیل کریدور ریلی شمال – جنوب ایران، امکان نقل و انتقال کالا با قطار از جنوبی ترین بندر کشورمان به بندر آستارا و خروج از کشور میسر خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با خارج از کشور برخوردار است.
۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *