۱۸ درصد موقوفات زنجان به حوزه درمان اختصاص دارد

۱۸ درصد موقوفات زنجان به حوزه درمان اختصاص دارد

۱۸ درصد موقوفات زنجان به حوزه درمان اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان: حجت‌الاسلام مختار کرمی، اظهار کرد: واقفان خیراندیش در هر عصر و زمانه‌ای به نیازهای ضروری جامعه توجه داشته‌اند و در استان زنجان موقوفات متنوع و با نیت‌های خیر و مورد نیاز جامعه از جمله اشتغال، عزاداری امام حسین (ع)، کمک به نیازمندان و بهداشت و درمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۸ درصد از موقوفات به حوزه درمان اختصاص یافته و هر ساله از سوی متولیان و همکاران این اداره براساس نیت واقفان اجرای نیت می‌شود، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاکنون خدمات و اقدامات زیادی را براساس نیات منطبق انجام داده و این اقدامات در گستره استان بوده است.

کرمی ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از عواید موقوفات برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه شده است که شامل خرید اقلام و مواد ضدعفونی‌کننده، دوخت ۳۰ هزار ماسک توسط فعالان فرهنگی و مراکز افق مستقر در بقاع متبرکه، دوخت لباس برای کادر درمانی، دوخت لباس برای بیماران و برای افرادی که مشعول تغسیل اموات کرونایی بوده‌اند و سایر خدمات می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: همچنین در ایام کرونایی بسته‌های غذایی و معیشتی توسط خیران و مراکز افق تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است و در ماه مبارک رمضان نیز طرح ضیافت همدلی به اجرا درمی‌آید.

کرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ وقف جدید در استان زنجان ثبت شد، تصریح کرد: نیاز است که مبلغان و اصحاب رسانه ما را در این راه یاری دهند که از بستر مناسب استان زنجان که به لحاظ فعالیت‌های نیک و خیر زبان‌زد هستند، بیشتر بهره بگیریم و مردم را برای وقف‌های جدید مورد نیاز جامعه تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت و شرایط جامعه که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته تا کنون وقف جدیدی به ثبت نرسیده است اما امیدواریم مردم وقف را به عنوان صدقه جاریه مدنظر داشته باشند.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *