۱۲۸ هزار دلار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر صادر شد

حسن حبیبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: ۲۶ علامت واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان در چهار سال گذشته تجاری سازی شده‌است.

 وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار یکی از نقش‌های کلیدی است که شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در استان بوشهر در سال‌های اخیر ایفا کرده‌اند و در این راستا با ایجاد ۸۵۰ فرصت شغلی پایدار از سال ۹۶ تاکنون شمار اشتغال‌زایی در این مجموعه به یکهزار و ۳۲۰ نفر افزایش یافت.

حبیبی افزود: در زمان حاضر ۱۳۱ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان بوشهر مستقر است که بیش از نیمی از این میزان در چهار سال گذشته در این پارک و مراکز رشد این استان مستقر شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر  اضافه کرد: ۲۸ شرکت دانش بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری بوشهر و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی در این استان فعال هستند.

حبیبی عنوان کرد: واحدهای فناور و شرکت دانش بنیان فعال در استان بوشهر در مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس، مراکز رشد جامع بوشهر، دشتی، دشتستان، کنگان و گناوه  استقرار دارند و در زمینه‌‎های نفت، گاز، انرژی، زیست فناوری، کشاورزی و صنایع نرم هویت ساز  مربوط به صنایع دستی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت:  گردش مالی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مجموعه پارک علم و فناوری استان بوشهر که تا سال ۹۶ در مجموع ۱۰۸ میلیارد ریال بوده‌است، در چهار سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

حبیبی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در اختیار واحدهای فناور قرار گرفته است و بیش از ۲۴ هکتار از اراضی نیز توسط مجموعه پارک علم و فناوری تملک شده‌است.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *