۱۱۸۵ قلم اشیاء اصل و بدل تاریخی سال گذشته در گلستان کشف شد

۱۱۸۵ قلم اشیاء اصل و بدل تاریخی سال گذشته در گلستان کشف شد
۱۱۸۵ قلم اشیاء اصل و بدل تاریخی سال گذشته در گلستان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سرهنگ حسین گلوی اظهار کرد: هزار و ۱۸۵ قلم اشیاء اصل و بدل تاریخی در سال گذشته در سطح استان کشف شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۲ نفر در سراسر استان در رابطه با جرائم حوزه میراث‌فرهنگی دستگیر شدند، افزود: این دستگیری‌ها منجر به کشف ۸۳۲ قلم اشیاء بدل و ۳۵۳ قلم اشیاء اصل مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است و در همین راستا با تلاش و فعالیت‌های مستمر و شبانه‌روزی نیروهای این یگان در سال ۹۸ تعداد ۲۰ مورد حفاری غیرمجاز نافرجام و تعداد ۲۰ دستگاه فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط شد.

گلوی با تاکید براین‌که یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تمام توان خود را برای حراست و حفاظت از آثار تاریخی به عنوان پشتوانه‌های فرهنگی استان به کار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حفاظت از آثار فرهنگی‌تاریخی سراسر استان به‌صورت گشت‌های نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در ساعت اداری و غیر اداری و به‌ضرورت گشت‌های شبانه انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *