یادداشت مهم همتی در دو سالگی تحریم‌های جامع/گلایه از ناهماهنگی‌های داخلی

 

یادداشت مهم همتی در دو سالگی تحریم‌های جامع/گلایه از ناهماهنگی‌های داخلی

 

اعتمادآنلاین| عبدالناصر همتی در این یادداشت تاکید کرده است : ۱۳ آبان دو سال پیش دولت امریکا تحریم های جامع را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد.

 وی تاکید کرده است: “فعالیت بندرگاهی ، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران …/ مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران …/ هر گونه مبادلات موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی …” .

 در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین امریکا و علی رغم فشار سخت معیشتی به دهک های پایین تر درآمدی جامعه ، که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروزه نظاره گر جدال دو جناح امریکا با یکدیگر است.

 بانک مرکزی هم روزهای سختی را میگذراند ولی با تخصیص  و تامین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور ، اجازه نداد کمبودی در نیازهای اساسی ایجاد شود.

 وی تاکید کرد: انصاف نیست برخی ناهماهنگی های موجود بین برخی دستگاه ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری ور عایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع ، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا … به حساب بانک مرکزی گذاشته شود .

 فازغ از توقعات و فشارهای بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که به طور داوم با هدف عدم شفافیت ، دنبال دور زدن سیاست های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تاکید بر برنامه اصولی خود، پیگیر سیاست‌های و اهداف مهم کنترل تورم ، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد ولید خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی, اخبار روز, تهران

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *