یادداشت علی دارابی در فقدان استاد حسن انوشه

 

یادداشت علی دارابی در فقدان استاد حسن انوشه

 

یادداشت علی دارابی در فقدان استاد حسن انوشه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن انوشه نویسنده و مترجم نام آشنای ایرانی ظهر دیروز ۲۳ فرودین دعوت حق را لبیک گفت و چشم از جهان فرو بست. در پی این ضایعه، علی دارابی یادداشتی را در صفحات اجتماعی خود منتشر کرد.

متن یادداشت معاون استان های رسانه ملی بدین شرح است:

«با نهایت تاسف و تأثر استاد حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی درگذشت. درگذشت ایشان را به خانواده گرامی‌شان و اهالی فرهنگ و ادب تسلیت عرض می‌کنیم. این چهره فرهنگی که عمر خود را در حوزه ایران‌شناسی و تاریخ و زبان و ادب فارسی صرف کرد، به علت بیماری سرطان در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

دارابی در ادامه به برخی آثار سترگ مرحوم انوشه اشاره کرده و آورده است: ترجمه و نگارش آثاری همچون تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان؛ از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان؛ از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان، تاریخ سیستان، ایران و تمدن ایرانی، تاریخ غزنویان (جلد اول و دوم)، تاریخ تمدن: عصر ولتر، ویلیام جیمز دورانت، آریل دورانت، ایران در سپیده دم تاریخ و گزیده نوروزنامه حکیم عمرخیام نیشابوری از جمله این آثار هستند. روانش شاد و یادش گرامی باد.»

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *