گسترش آموزش‌های مهارت محور موجب شتاب توسعه پایدار کردستان می‌شود

 

گسترش آموزش‌های مهارت محور موجب شتاب توسعه پایدار کردستان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای مهارت استان کردستان، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا آموزش‌های مهارتی که به متقاضیان داده می‌شود در نهایت منجر به ایجاد اشتغال شود در غیر اینصورت رفع بیکاری در استان محقق نمی شود .

وی افزود: ضروری است آموزش‌های مهارتی در راستای نیازهای جامعه باشد و بین دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری هماهنگی وجود داشته و از حالت جزیره ای عمل کردن دستگاههای متولی خارج شویم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: همه برای ایجاد اشتغال پایداراستان همت خود را مضاعف کنیم و نباید به شغل‌های فصلی دل خوش کنیم و در این راستا باید با برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی از جمله در بخش های صنایع دستی، فرهنگی و هنری زمینه ایجاد اشتغال پایدار رافراهم کنیم.

جعفری همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال ضروری است، یادآور شد: استان کردستان اگر چه در حال حاضر از لحاظ اقتصادی جزو استان‌های اخر کشور محسوب می شود و با مشکلاتی چون بیکاری و ضعف اشتغال مواجه است اما نباید ضعیف بودن سرمایه‌گذاری را دلیل اصلی ضعف در بخش اشتغال دانست .

وی بیان کرد: اصلاً نباید نبود سرمایه و نیز ضعف سرمایه‌گذاری دراستان را بهانه‌ای برای عدم تلاش در زمینه اشتغالزایی قرار داد بلکه باید در زمینه آموزش‌های مهارتی رویکرد جدیدی را پیش گرفته شود وبا تمام توان و نیز با برنامه‌ریزی دقیق در بخش ارتقاء سطح آموزشهای مهارتی در این مسیر حرکت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: متاسفانه امروزه یکی از دلایل اصلی ضعف اشتغالزایی در استان و کشوردر حقیقت سازگار نبودن تحصیلات افراد جویای کار با نیازهای بازار کاراست که ضروریست با توجه به وجود ظرفیت های فراوان استان به ویژه در بخش کشاورزی و صنایع دستی با ارائه دوره های آموزش مهارت عملی زمینه را برای ایجاد اشتغال‌های پایدار بوجود آورد.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *