گارد ملی آمریکا احتمالا به‌زودی کنگره را ترک می‌کند

اعتمادآنلاین| دو مقام مطلع چهارشنبه گفتند، پنتاگون انتظار ندارد که درخواست دیگری برای تمدید حضور نیروهای گارد ملی در واشنگتن برای کمک به حفاظت از کنگره ارائه شود. ماموریت کنونی حدود ۲۰۰۰ نیرو یکشنبه منقضی می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، از زمان حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا از طرف هواداران دونالد ترامپ که آن زمان هنوز رئیس‌جمهوری آمریکا بود، نیروهای گارد ملی به آن منطقه واشنگتن دی.سی اعزام شدند و حصارهایی برای گسترش تدابیر امنیتی اطراف آن کشیده شد.

 

دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند هیچ درخواستی مبنی بر تمدید حضور این نظامیان دریافت نشده و بعید است چنین درخواستی ارائه شود.

 

در بیشترین حالت حدود ۵۲۰۰ نیروی گارد ملی برای حفاظت از کنگره آمریکا مستقر شده بودند و این ماموریت برای یک بار از مارس تا ۲۳ مه تمدید شده بود.

 

دادستان‌های فدرال آمریکا بیش از ۳۰۰ تن را به جرم مشارکت در این حمله که جان پنج کشته از جمله یک افسر پلیس را گرفت، متهم کرده‌اند. این بازداشت‌ها شامل اعضای گروه‌های چریکی مسلح مثل “حفاظان سوگند” و “سه درصدی‌ها” می‌شود.

 

این در حالیست که ماه گذشته راننده یک خودرو به سمت پلیس کنگره آمریکا یورش برد و یک افسر را کشت و فرد دیگری را مجروح کرد و موجب شد تا ساختمان کنگره بسته شود.


منتشر شده

در

اخبار روز, بین الملل

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *