کمک‌های مردمی به مستضعفان نیازمند مدیریت و ساماندهی بهتر است

کمک‌های مردمی به مستضعفان نیازمند مدیریت و ساماندهی بهتر است

کمک‌های مردمی به مستضعفان نیازمند مدیریت و ساماندهی بهتر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی رستمی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی مشارکت تشکل های دینی رزمایش مواسات – عملیات رمضان با تقدیر از تشکل‌های وابسته به سازمان در راستای اجرای فعالیت‌های انجام شده در سال جدید برای مقابله با کرونا و کمک به خانواده‌های نیازمند، اظهار کرد: در راستای توزیع کمک‌های مردمی باید شان و کرامت انسانی حفظ شود و مشارکت‌های مردمی نیز با برنامه‌ریزی درست سازماندهی و مدیریت شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های دیگر ادارات و تشکل‌های وابسته در راستای کمک‌رسانی به نیازمندان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان شد و بیان کرد: باید توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی در راستای کمک به نیازمندان با مدیریت لازم انجام گیرد تا هر ارگان و تشکل مردمی چندبار در یک محله اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی نکند.

وی عنوان کرد: همچنین فعالیت‌های ماه مبارک رمضان در حوزه کمک رسانی به نیازمندان مستلزم هماهنگی و همکاری ادارات مربوطه و تشکل‌های مردمی وابسته به ادارات است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان به دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع بهار معرفت و خدمت اشاره کرد و افزود: براساس این دستورالعمل تشکل‌های مردم نهاد وابسته به تبلیغات اسلامی با مشارکت خیرین و سایر ادارات می‌توانند به نیازمندان کمک کنند.

مسوول بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه به طرح مواسات خاندانی اشاره کرد و گفت: این طرح به همت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور به ویژه استان کردستان برگزار خواهد شد.

ئالا شهسواری افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای هویت خاندان ایرانی به عنوان یکی از اصیل ترین هویت‌های اجتماعی و اسلامی است که براساس آن نجات یک خانواده مستمند توسط یک خاندان ایرانی انجام خواهد شد و خانواده‌های ایرانی را به منظور پشتیبانی از خانواده‌های مستضعف فعال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: براساس اجرای این طرح تمامی مشکلات یک خانوار مستمند از جمله تامین مایحتاج اولیه زندگی، درمان، اشتغال، تحصیل کودکان، همدردی و غیره توسط یک خاندان برطرف و رسیدگی می‌شود.

وی از سامان تبلیغات اسلامی به عنوان هماهنگ کننده در اجرای این طرح یاد کرد و گفت: سایر نهادهای حاکمیتی به عنوان پشتیبان طرح در راستای اجرای آن همکاری خواهند داشت.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *