کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی ارز مجازی دستگیر شد

کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی ارز مجازی دستگیر شد
کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی ارز مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سرهنگ حسین صادقی اعلام کرد:پس از بررسی های به عمل آمده ، پرونده اولیه قضایی در زمینه کلاهبرداری از شهروندان در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: اقدامات تخصصی انجام و تحلیل مستندات لازم دراین باره جمع‌آوری شد و در نهایت مدیر این پایگاه اینترنتی شناسایی و پس از مسدود شدن حساب های مالی به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس، نشانی پایگاه اینترنتی مربوط را شناسایی کردند و متوجه فعالیت زمینه کاری این پایگاه در خصوص ارزهای مجازی و بیت‌کوین شدند.
رییس پلیس فتا استان سمنان ابراز داشت: این مجرم سایبری در اعترافات خود اعلام کرد در حال تحصیل است و به جهت امرار معاش پس از رو به رو شدن با تبلیغی در شبکه اجتماعی تلگرام در خصوص معاملات ارز دیجیتال روبه‌رو شده و به منظور کسب درآمد پایگاه اینترنتی با موضوع خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای مجازی ایجاد کرده است.
صادقی بیان داشت: خرید و فروش ارز در فضای مجازی قانونی نیست و شهروندان به تبلیغات اغفال‌کننده در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی با شعارهایی با محوریت سرمایه‌گذاری، کسب درآمدهای میلیونی  و از این دست، توجه نکنند زیرا  انگیزه ایجاد و راه‌اندازی آنها کلاه‌برداری مالی از شهروندان است.
رییس پلیس فتا استان سمنان به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: پلیس فتا با رصد پیوسته فضای مجازی با هر نوع تخلفی به شدت برخورد می کند تا زمینه فعالیت مجرمان از بین برود.
شهروندان می توانند با مراجعه به  پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  از مطالب آموزشی استفاده کنند تا  در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی با فوریت‌های سایبری در میان بگذارند.

۴۶


منتشر شده

در

سمنان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *