کرونا موسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی را متضرر کرد

کرونا موسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی را متضرر کرد

حجت الاسلام مظفر رجب زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، مجموع موسسات قرآنی تحت پوشش تبلیغات اسلامی استان را ۸۵ مورد اعلام و اضافه کرد: علاوه بر این موسسات تعداد ۲۸۶ خانه قرآنی شهری و ۲۸۲ خانه قرآنی روستایی نیز در آذربایجان شرقی فعال است.
وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی تمامی این موسسات و خانه های قرآنی شده است که در همین راستا تعداد زیادی از مربیان و فعالان این بخش از نظام آموزشی و تربیتی بیکار شده و فعالیت های خود را از دست داده اند.
رجب زاده با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی حمایت مادی از این موسسات را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: سازمان مرکزی پیگیر این موضوع است و در صورت تحقق این امر بخش زیادی از ضرر و زیان های موسسات جبران خواهد شد.
وی ادامه داد: برای کمک به موسسات قرآنی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز اقداماتی را برای حمایت آغاز کرده است که این کمک ها به دلیل محدود بودن، بیشتر شامل حال موسسات و خانه های قرآنی با توان مالی پایین می باشد که در طول دوران کرونایی درآمد آنها به صفر رسیده است؛ در کنار این حمایت ها کمکی نیز برای اجاره بهای موسسات و خانه های مزبور پرداخت می شود.
رجب زاده مجموع فعالان موسسات و خانه های قرآنی آذربایجان شرقی را بیش از ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی که بحران کرونا تعطیلی این موسسات را باعث شده است، بهترین محل برای ادامه فعالیت های آموزشی، گسترش فعالیت های فضای مجازی است که اداره  امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در این خصوص وارد عرصه شده و اقداماتی را انجام داده است.
وی یادآوری کرد: هرچند این موسسات به دلیل کرونا بسیار متضرر شده اند، اما به هیچ عنوان فعالیت های آموزشی و مجازی خود را تعطیل نکرده و در حال حاضر آموزش ها در شبکه های اجتماعی ادامه دارد؛ این نوع آموزش های اختصاصی قرآنی که پیشتر در فضای مجازی چندان جامعیت نداشت، هم اکنون رو به تزاید است که آن را به فال نیک می گیریم.
رجب زاده از راه اندازی پویش «با قرآن در خانه بمانیم» توسط اداره مرکزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: در این پویش جزء خوانی و ختم قرآن به صورت مجازی برنامه ریزی شده است و مسابقاتی نیز اجرا می شود که به برندگان جوایز نفیس تعلق می گیرد.
۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

آذربایجان شرقی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *