کرمانشاه باید جزو ۵ استان ارزان کشور باشد

کرمانشاه باید جزو ۵ استان ارزان کشور باشد
کرمانشاه باید جزو ۵ استان ارزان کشور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حاتمی ظهر امروز دوشنبه در کارگروه تنظیم بازار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم همه تبلیغات سو که نسبت به کشور ما وجود دارد به طور قاطع می‌توان گفت با وفور کالا در کشور مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: اما متأسفانه با این اوصاف گاهی در سطح جامعه برخی اقلام با افزایش قیمت مواجه می‌شوند که باید به این مهم رسیدگی شود.

وی گفت: هر سال با شروع سال جدید افزایش خودسرانه قیمت کالاها را شاهد هستیم که این به یک عادت تبدیل شده است و امسال علاوه بر این، شیوع بیماری کرونا نیز سبب شده تا در توزیع برخی اقلام با مشکلاتی مواجه شویم.

حاتمی با تاکید بر اینکه باید از هرگونه اختلال در بازار جلوگیری به عمل آید، بیان داشت: متأسفانه طی روزهای اخیر اخبار بدی در خصوص افزایش قیمت برنج به گوش می‌رسد که تعزیرات باید در این خصوص نظارت داشته باشند و با هرگونه افزایش قیمت به طور جدی برخورد کند.

وی همچنین در خصوص بازار ماه رمضان گفت: برای استان در خصوص اقلام اساسی از جمله برنج، شکر، خرما و گوشت سهمیه خوبی در نظر گرفته شده است که باید نسبت به جذب آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: برای توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان باید مراکز بیشتری در نظر گرفته شود تا شاهد ازدحام مردم نباشیم.

وی اشاره‌ای به بازار فروش مرغ داشت و گفت: برای تعادل قیمت مرغ در بازار باید روزانه حداقل ۱۵ تن مرغ از بازار جمع‌آوری شود تا بتوانیم این تعادل را برقرار کنیم.

وی حمایت از تولید کننده را در اولویت دانست و بیان داشت: با جمع‌آوری مرغ‌های مازاد می‌توانیم زمانی که مرغ در بازار با افزایش قیمت مواجه می‌شود آنها را وارد بازار کنیم تا مردم با افزایش ناگهانی قیمت مرغ مواجه نشوند.

حاتمی در ادامه در خصوص کاهش نرخ تورم استان نیز گفت: اگرچه توانستیم ۲۷ پله نرخ تورم را کاهش دهیم اما با گذشت ۶ ماه هنوز در این جایگاه قرار داریم و این قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم تا جزو پنج استان ارزان کشور باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص تولید دستکش و اقلام مورد نیاز مردم در مواجهه با بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر ۲ کارگاه تولید دستکش با ظرفیت تولیدی روزانه ۲۰۰ هزار جفت راه اندازی شده است که باید نسبت به کسب مجوز سیب سلامت برای آنها اقدام کنیم.

حاتمی گفت: ۷۰ درصد دستکش‌های تولیدی باید در اختیار فروشگاه‌های بزرگ و داروخانه‌ها قرار گیرد و باقیمانده آن برای خود تولیدکننده در نظر گرفته شود.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *