کراون به رقیب طرح‌های «کربن صفر خالص» دریای شمال پیش می‌رود

درگیری بین دو طرح چند میلیارد پوندی “کربن خالص صفر” در حال شکل گیری است. دریای شمال پس از اینکه مدیر دارایی Queen حقوق توسعه یک پچ را اعطا کرد از بستر دریا به دو پروژه مختلف به طور همزمان.

املاک تاج پس از توافق برای اجاره منطقه ای خارج از Yorkshire ساحل به آخرین مرحله غول

گرفتن کربن این طرح به عنوان بخشی از استراتژی صفر خالص مورد انتظار که در اوایل این هفته ارائه شد، توسط دولت به “وضعیت سریع” اعطا شد، به این معنی که توسعه دهندگان باید شروع به به دام انداختن، لوله گذاری و ذخیره کربن در زیر دریای شمال از مجموعه ای از نزدیکان کنند. کارخانه‌ها تا اواسط دهه ۲۰۲۰.

ملک تاج این شرکت قبلاً حق توسعه یک مزرعه بادی فراساحلی را به حراج گذاشته بود. در منطقه ای که در سال ۲۰۱۰ در بالای سایت جذب کربن قرار دارد. حقوق مزرعه بادی بعداً توسط توسعه دهنده دانمارکی Orsted در سال ۲۰۱۵ از کنسرسیوم خریداری شد تا میزبان بخشی از مزرعه بادی Hornsea خود باشد که شامل ۱۸۰ توربین در زمینی به مساحت ۱۹۰ مایل مربع است. /p>

توسعه دهندگان سبز در حال گفتگوهای اولیه برای یافتن راهی برای “همزیستی” در نزدیکی هستند، اما هیچ برنامه محکمی برای مدیریت درگیری ندارند، و با ضرب الاجل فشرده تری برای یافتن راه حل روبرو هستند. به دلیل وضعیت سریع خوشه ساحل شرقی.

“به بیان ساده، املاک تاج کمی حریص بوده و یک منطقه را به دو پروژه به طور همزمان اجاره کرده است.” یک منبع صنعتی درگیر در یکی از این طرح ها گفت.

این منبع گفت که پیشبرد هر دو پروژه بر اساس برنامه های موجود “ناسازگار” خواهد بود، زیرا پایه های توربین‌های بادی غول‌پیکر در مسیر ایستگاه‌های پایش لرزه‌ای حیاتی در بستر دریا قرار می‌گیرند که برای شناسایی و پیشگیری لازم است. انتشار گازهای گلخانه‌ای از ذخایر کربن زیر آب نشت می‌کند.

ملک کرون از اظهار نظر در مورد مبالغی که توسط توسعه‌دهندگان کم کربن پرداخت خواهد شد، خودداری کرد. یک سخنگوی گفت که ممکن است برخی «هم‌محل‌سازی» پروژه‌های فراساحلی ضروری باشد زیرا دولت استراتژی صفر خالص خود را دنبال می‌کند و «باید در نظر گرفته شود». انجمن صنعت در طول تابستان برای تسهیل بحث هایی که به “جاگذاری بیشتر فناوری و زیرساخت های انرژی پاک” در دریای شمال “بدون عواقب ناخواسته” کمک می کند.

“بستر دریا محدود است منبعی که بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا است، و از آنجایی که این فناوری‌ها برای حمایت از اقتصاد کم کربن افزایش می‌یابند، ما تشخیص می‌دهیم که در برخی مواقع ممکن است برخی مکان‌های مشترک ضروری باشد.

>

ثبت نام تا ایمیل روزانه Business Today یا Guardian Business را در توییتر در @BusinessDesk دنبال کنید

“این یک چالش جدید است که به ناچار به روش های جدیدی برای کار نیاز دارد. ، اما ما معتقدیم که از طریق همکاری ، برنامه ریزی و پیشرفتهای تکنولوژیکی ، محل مشترک CCUS [کربن ، جذب ، استفاده و ذخیره سازی] و سایتهای بادی دریایی باید در نظر گرفته شود ، به همین دلیل مهم است که ما به طرفین اجازه دهیم تا فرصت های مختلف را کشف کنند. فن‌آوری‌ها همزیستی کنند.”

منبع صنعت گفت: “به نظر خیلی کم است، خیلی دیر.”

A سخنگوی East Coast Cluster گفت که در کنار توسعه دهندگان Hornsea 4 روی یک راه حل قابل قبول دوجانبه کار می کند و افزود که “کاملاً معتقد است که هر دو پروژه می توانند همزیستی داشته باشند”.

تاج و خزانه داری برای دریافت بادآورده دریایی در ساحل تا ۹ میلیارد پوند در دهه آینده ، پس از حراج قطعه های بستر دریا در اوایل سال جاری ، پیشنهادات فراری توسعه دهندگان احتمالی را جلب کرد. از جمله بریتیش پترولیوم.

اولین حراج اجاره باد فراساحلی ملکه تاج، ۸۷۹ میلیون پوند در سال، تا ۱۰ سال، از «اجاره» شش نفر به مدیر املاک ملکه عاید خواهد کرد. نیروگاه های بادی دریایی جدید این بیش از دو برابر سود ملکه و خزانه داری از دارایی تاج و تخت است که سود ۳۴۵ میلیون پوندی را برای سال مالی گذشته گزارش کرده است.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *