کدام شهر قطر برای زندگی مناسب است؟

اعتمادآنلاین| شرایط مناسب زندگی در قطر و فرصت‌های شغلی زیاد با درآمدهای تقریباً بالا باعث شده است که هرساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت به قطر اقدام کنند.

قطر کشوری است که با ایران، امارات متحده عربی، بحرین و عربستان دارای مرز آبی و خاکی می باشد. نزدیکی این کشور به ایران یکی دیگر از عوامل اصلی انتخاب قطر برای مهاجرت است.

عموماً افرادی که قصد مهاجرت به قطر را دارند، با سوالات زیادی روبرو هستند. اخذ ویزای کاری قطر یکی از روش های متداول مهاجرت به این کشور می باشد.

گرچه برای ویزای کاری قطر باید پیشنهاد شغلی از این کشور داشته باشید تا با طی کردن مراحل لازم، بتوانید ویزای کار را دریافت کنید. اما در وهله اول آشنایی با کشور قطر و شهرهای مناسب آن برای زندگی، اهمیت بیشتری برای مهاجرین خواهد داشت.

01

زندگی در قطر

قطر یکی از کشورهای ثروتمند بوده و پایتخت آن شهر دوحه است. کشور قطر دارای مهاجرین بسیاری است که در زمینه‌های مختلف کاری، مشغول فعالیت هستند.
کم بودن مالیات و برخی هزینه های زندگی در این کشور و فرصت‌های کاری مناسب از عوامل موثر در جذب مهاجرین است. کشور قطر آمیخته‌ای از تکنولوژی و فرهنگ سنتی آن بوده که این مسئله نوعی جاذبه توریستی برای این کشور ایجاد کرده است.

از شهرهای مهم قطر می‌توان به ام سعید، دوخان و الخور اشاره نمود. مردم قطر مسلمان بوده و دارای زبان عربی هستند. اما اکثر آنها با زبان انگلیسی نیز آشنایی دارند.

عموما افرادی که متقاضی ویزای کار در قطر هستند، می بایست به زبان انگلیسی تسلط داشته و نسبت به زبان عربی نیز آگاه باشند تا بتوانند هم ویزای کار قطر را دریافت کرده و هم به راحتی با محیط و مردم آنجا وفق پیدا کنند.

در قطر به دلیل حضور مهاجرین از کشورهای مختلف، به غیر از فرهنگ بومی آنجا، فرهنگ های متفاوتی نیز وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مهاجرین ایرانی، هندی، فیلیپینی، پاکستانی، افغانی و … اشاره کرد.

از نکات مهم و حائز اهمیت برای مهاجرین هزینه زندگی در قطر است. هزینه های زندگی در مرحله اول به نوع و سبک زندگی افراد بستگی دارد.

اما به طور کلی هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای عمان و بحرین بیشتر بوده و هزینه های بخش های مختلف از جمله مسکن، کالاهای روزانه، خوراکی، تفریح، حمل و نقل، بنزین و … متفاوت است.

هزینه مسکن یکی از موارد مثبت برای متقاضیان کار است. چون پس از اخذ ویزای کار قطر عموماً کمک هزینه ای توسط کارفرما برای مسکن به افراد داده می شود.

گرچه باید به این مسئله توجه داشت که نوع شغل متقاضی در قطر تعیین کننده میزان درآمد آن است. دستمزدها در قطر از حدود ۱۲۰۰ ریال تا ۸۷۰۰۰ ریال می تواند بر حسب شغل مربوطه متفاوت باشد و این امر ارتباط مستقیمی با شرایط زندگی افراد در قطر خواهد داشت.

شهرهای مهم قطر

همانطور که اشاره کردیم، متقاضیان کار در قطر می‌توانند با توجه به مشاغل مورد نیاز این کشور و داشتن پیشنهاد شغلی، نسبت به اخذ ویزای کاری قطر اقدام کنند.
اما نکته مهم آن است که متقاضیان می بایست با توجه به بازار رشته خود در شهرهای قطر برای زندگی در آنجا تصمیم بگیرند.

به عنوان مثال پزشکان که برای کار در قطر به آنجا مهاجرت کرده اند باید در شهرهای دارای بیمارستان و کلینیک های درمانی ساکن شده تا بتوانند پیشنهاد شغلی دریافت کنند و در آن به فعالیت بپردازند.

اولین و مهم‌ترین شهر قطر پایتخت آن، شهر دوحه می باشد که حدود ۸۰ درصد از ساکنان قطر را شامل می‌شود. این شهر از نظر توریستی و اقتصادی در قطر حرف اول را می‌زند و به همین جهت اکثر مهاجرین در دوحه ساکن هستند. گرچه زندگی در دوحه نیز معایب و مزایای خاص خود را دارد.

شهر الخور که در شمال شرقی کشور قطر قرار دارد، در بخش صنعت ساختمان سازی و استخراج نفت فعالیت عمده‌ای داشته و کشاورزی نیز از قدیم در آنجا انجام می‌شود. این شهر نیز از مراکز مهم قطر به حساب می آید.

ام صلال از دیگر شهرهای قطر بوده که قطب کارخانه های فولاد و فلزات این کشور است. همچنین برخی مراکز مهم تجاری و ورزشی در این شهر واقع شده، ضمن آنکه صنعت ساختمان سازی نیز در آن رو به افزایش است.

الوکره از شهرهای مهم صنعتی قطر به حساب می آید که در حقیقت می‌توان آن را قطب صنعتی کشور قطر دانست. زیرا مناطق صنعتی مهم قطر در آن واقع شده اند. همچنین دارای جاذبه‌های توریستی و نیز اصلی‌ترین بندر کشتیرانی قطر است.

الریان نیز شهری است که می‌توان از آن تحت عنوان مرکز آموزشی قطر نام برد و از مهمترین مراکز آن، پارک علم و فناوری قطر می باشد.

بدین ترتیب هر کدام از شهرهای قطر در زمینه خاصی، فعالیت بیشتری داشته و متقاضیان اخذ ویزای کار می بایست متناسب با بازار کار رشته خود در هر کدام از شهرهای قطر، نسبت به دریافت پیشنهاد شغلی و زندگی در آن اقدام کنند.

حقوق متقاضیان کار نیز با توجه به رشته تحصیلی و نوع کار متفاوت بوده و این مسئله تاثیر مستقیمی در سبک زندگی افراد خواهد داشت. باید متذکر شد که برای اقامت قطر می‌توان از روش‌های مختلفی از جمله از طریق سرمایه‌گذاری، تحصیلی، ازدواج، پناهندگی و… نیز اقدام نمود.

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیز باید با توجه به نوع فعالیت و میزان سرمایه گذاری، شهر مناسب در این زمینه را انتخاب کرده تا موفقیت بیشتری به دست آورید.

آگاهی کامل از مشاغل و تخصص های مورد نیاز کشور قطر، مناسب ترین شهر آن برای سکونت با توجه به شغل مورد نیاز، مراحل اخذ ویزای کاری قطر و یا دیگر انواع ویزا و… می تواند شرایط را برای متقاضیان راحت‌تر کرده و در مدت زمان کمتری، ویزای مورد نظر خود را دریافت نمایند.


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی, اخبار روز, تهران

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *