کاهش ۵۰ درصدی بانک خون اصفهان/ رابطه‌ای بین کرونا و خون نیست

کاهش ۵۰ درصدی بانک خون اصفهان/ رابطه‌ای بین کرونا و خون نیست

مجید زینلی گفت : در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت بانک خون در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی جامعه و شیوع بیماری کرونا و نگرانی بابت این موضوع، مردم خروج از خانه را ترجیح نمی‌دهند و به همین دلیل مراجعه به انتقال با کاهش شدیدی مواجه شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در استان حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است و این درحالی است که بیمارستان‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهند؛ بیماران تالاسمی مجبور هستند خون دریافت کنند و هموفیلی‌ها نیز مجبور به استفاده از فراورده‌های خونی هستند.

وی ادامه داد: از طرفی مصرف خون در استان پابرجاست، اما اهدای خون به نصف کاهش پیدا کرده است که این موضوع باعث شده ذخایر خون ما تحت تأثیر قرار بگیرد و اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، در پاسخ‌دهی به مراکز درمانی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

زینلی درباره رابطه  خون و کرونا اظهار داشت: تا الان هیچ شاهد علمی که کرونا از طریق خون منتقل می‌شود را هیچ منبع علمی تأیید نکرده است، از طرفی ما در مراکز انتقال خون موارد ایمنی و بهداشت را به شدت رعایت می‌کنیم و روزانه مراکز چندین بار ضدعفونی می‌شوند و مراکز نیز از وسایل یکبار مصرف در امور خود استفاده می‌کنند و احتمال هیچگونه آلودگی در وسایل و آلودگی در تجهیزات ما وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: پرسنل ما به شدت موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند و افرادی که قصد اهدای خون دارند، معاینه دقیق از آن‌ها صورت می‌گیرد و به هرشکل اگر پزشکان ما به این نتیجه برسند فرد علائمی از هر بیماری را در خود دارد، از اهدای خون منع می‌شود و اهدای خون مشروط و منوط به این می‌شود که شخص کاملا سالم باشد.

وی در پایان از مردم خواست: از مردم تقاضا داریم در روزهای آخر سال با توجه به در پیش بودن نوروز  و اینکه در عید نیز مراجعات ما معمولا کمتر می‌شود، مردم اهدای خون را فراموش نکنند؛ هرچند که توصیه می‌شود مردم برای کارهای غیرضرور از خانه خارج نشوند، اما اهدای خون یک امر کاملا ضروری است و مراکز درمانی و بیماران وابسته به خون هستند.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *