کاهش ۸ درصدی واردات کالاهای غیر نفتی در فروردین ماه ۹۹

کاهش ۸ درصدی واردات کالاهای غیر نفتی در فروردین ماه ۹۹
کاهش ۸ درصدی واردات کالاهای غیر نفتی در فروردین ماه ۹۹
به گزارش خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور با ارائه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۹ که بنام “جهش تولید” نامگذاری شده، اظهار داشت: طی فروردین ماه امسال، در مجموع سه میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۲۷ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۳ تن، مربوط به کالاهای غیر نفتی و دو میلیون و ۶۰ هزار و ۳۲۴ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۹۵۰ هزار و ۳۱۶ تن عنوان کرد.
عفیفی پور حجم واردات غیرنفتی طی فروردین ماه از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور را ۵۸۰ هزار و ۶۱ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸.۳ درصدی داشته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۸۷ هزار و ۷۳۹ تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۲۱۳ هزار و ۷۴۵ تن از اینگونه کالاها طی نخستین ماه فصل بهار سال جاری خبر داد.
صادرات ۶۷۰ هزار تن فرآورده نفتی
عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد یکماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، ۶۷۶ هزار و ۷۱۸ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۸۰۵ تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) جابجا شده است.
ت خلیه و بارگیری ۱۱۴ هزار TEU کانتینر
عفیفی پور از تخلیه و بارگیری ۱۱۴ هزار و ۸۸۰ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور خبر داد.
وی اضافه کرد: حجم عملیات صورت گرفته طی این مدت به ترتیب شامل ۱۰۶ هزار و ۳۹۴ TEU کانتینر پر و ۸ هزار و ۴۸۶ TEU کانتنیر خالی بوده است.
این مقام مسؤول در پایان گفت: از مجموع ۲۶۴ فروند شناوری که طی فروردین ماه به این بندر تردد داشته است، ۲۱۳ فروند، بالای هزار تن و ۵۱ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *