کاهش نرخ دلار و یورو در بازار ارز

اعتمادآنلاین|  روند کاهشی بازار ارز مانند روز گذشته، امروز ( ۲۹ مرداد) همچنان قیمت دلار و یورو رویه کاهشی خود را در بازار غیر رسمی و صرافی‌ها حفظ کرد.

های خرید و فروش هر دلار آمریکا در ساعت ۱۵ امروز در صرافی‌های بانکی نسبت به روز کاری گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی را تجربه کرد. بر این اساس دلار در این صرافی‌ها به بهای ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری و بهای ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته شد.

تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز شاهد کاهش بهای ۱۰۰ تومانی بود. به این ترتیب خرید یورو در این صرافی‌ها با قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شد و عدد ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان نیز برای فروش هر یورو در تابلوی این صرافی‌ها ثبت شد.

بررسی بازار غیر رسمی ارز نیز نشان دهنده کاهش قیمت‌ها است. بر این اساس قیمت خرید و فروش هر دلار آمریکا در ابتدای روز از نقطه‌ای که بازار روز گذشته کار خود را به پایان برده بود، یعنی محدوده قیمت ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز کرد. اما به تدریج با پیش رفتن بازار در حالی که در ابتدا قیمت دلار با افزایشی ۱۰۰ تومانی هم روبرو بود، اما در ادامه مقاومت آن شکسته شد و اکنون در محدوده قیمت ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان درحال معامله است.

 سامانه سنا نیز در روز کاری گذشته (۲۸ مرداد) برای فروش هر یورو مبلغ میانگین ۲۶ هزار و ۴۸۴ تومان و برای فروش دلار نیز رقم میانگین ۲۲ هزار و ۵۶۸ تومان ثبت شده بود. این ارقام گویای افزایش حدود ۱۰۰ تومانی بهای دلار و یورو در سامانه سنا نسبت به روز پیشین آن بود.

سامانه نیما نیز در روز معاملاتی گذشته (۲۸ مرداد)، اعداد نشان دهنده کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت حواله یورو و و افزایش یکهزار تومانی حواله دلار هستند. براین اساس، فروش هر حواله یورو در این روز با میانگین قیمت ۲۳ هزار و دو تومان و هر حواله دلار با میانگین قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۰ تومان انجام شد.

منبع: ایرنا


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی, اخبار روز, تهران

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *