کاهش زمان حضور اورژانس در تصادفات شهری و جاده ای استان مرکزی

دکتر پریا بهرامی امروز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به انجام ۶۷۱ مورد ماموریت جرحی در کیلومتر ۲۰ تا ۳۰ محور دلیجان-اصفهان بیان کرد: آنتن دهی در این محور با مشکلات بسیار مواجه است و لازم است اقدامات لازم برای ارتباط تلفن همراه و بهبود اطلاع رسانی در این محور انجام گیرد.

وی با اشاره به انجام ۵۱۴ ماموریت در کیلومتر ۵ تا ۳۰ محور اراک-بروجرد گفت: در کیلومتر ۳۰ تا ۳۵ محور اراک- بروجرد نیز طی ۹ ماهه سال ۹۸، ۴۵۳ ماموریت و ۴۹۷ ماموریت نیز توسط اورژانس در کیلومتر ۱۰ تا ۳۰ محور اراک-قم انجام شده است.

بهرامی با اشاره به انجام ۴۴۳ ماموریت در حوالی امامزاده عباس(ع) محور کمیجان-میلاجرد، بیش از ۶۰ درصد این ماموریت ها را ناشی از تصادف موتورسواران بیان کرد.

وی ماموریت های کیلومتر ۳۰ تا ۷۰ محور اراک-قم را ۴۴۰ مورد، ماموریت های گردنه قاقان در محور اراک-ازنا را ۲۴۷ مورد، ماموریت های پیچ خسبیجان محور اراک-خنداب را ۲۲۴ مورد، ماموریت های کیلومتر ۱۸ تا ۳۰ محور اراک-ایبک آباد و کیلومتر ۳۰ تا ۴۰ محور اراک-گیلی را به ترتیب ۲۱۸ و ۱۸۴ مورد عنوان کرد.

بهرامی افزود: ۱۵۱ مورد از موارد فوت در تصادفات قبل از حضور اورژانس و ۳ مورد در زمان حضور تکنسین ها رخ داده است، اما ۳۷ درصد فوت در حوزه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اراک(منهای دانشگاه علوم پزشکی ساوه و خمین) به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: ۵۴۶ ماموریت توسط هلال احمر استان در ۹ ماهه امسال انجام شده است که ۴۴۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

محمد محمدی افزود: سر صحنه تصادفاتی که هلال احمر حضور پیدار کرده است ۶۸ مورد فوتی به ثبت رسیده و ۴۹ مورد رهاسازی مصدوم در خودرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر در اتوبان ساوه-تهران با ۱۱۰ مورد ماموریت بیشترین فعالیت و حضور را داشته است، گفت: برای دهه فجر پایگاه ایجان خنداب نیز بهره برداری می شود که با افتتاح آن تعداد پایگاه های هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان به ۱۳ پایگاه می رسد.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *