کارگر Sunak را به بودجه “دود و آینه” به دلیل نداشتن پول جدید متهم می کند

کارگر ریشی سوناک از ریاست بر بودجه “دود و آینه” پس از موافقت تنها ۲۰ درصد از بزرگترین تعهدات مخارج او که قبل از سخنرانی رونمایی شد، از پول جدید تشکیل شده است.

خزانه داری متعهد شده است که تقریباً ۲۶ میلیارد پوند هزینه در هجوم اعلامیه ها بپردازد. قبل از بررسی بودجه و هزینه های روز چهارشنبه. انتظار می رود که این قانون شامل کاهش مالیات نباشد و صدراعظم تلاش کرده است به نمایندگان مضطرب محافظه کار اطمینان دهد که او در قلب یک تاچری مالی است.

پس از ماه‌ها آرامش عمومی در میان همکاران پارلمانی و مردم در حالی که سوناک میلیاردها دلار برای کمک به کووید خرج کرد، او با بودجه بسیار دشواری روبرو شد و تلاش می‌کند تا نگرانی‌های نمایندگان محافظه‌کار را در مورد آنچه که به نظر آنها مالیات بالا می‌رود، متعادل کند. a href=”https://www.theguardian.com/politics/2021/oct/23/senior-tories-tell-chancellor-spend-dont-cut-to-level-up” data-link-name=”in body link”>دولت با هزینه‌های بالا و تقاضا برای زیرساخت‌های جدید.

روز یکشنبه، سوناک مبلغ ۷ میلیارد پوند را پذیرفت تا در بودجه تعهد شود. می تواند پرچمدار اعلامیه باشد، بخشی از به اصطلاح دستور کار تراز کردن، فقط ۱.۵ میلیارد پوند در واقع پول جدید است.

به چالش کشیده شده در Sky News در مورد ترکیب پول متعهد شده برای پروژه های راه آهن، تراموا و اتوبوس در خارج از لندن، سونا k پذیرفت که بیشتر آن قبلاً اعلام شده بود، و اخبار اصلی در روز چهارشنبه این بود که آن را در کجا خرج خواهد کرد.

سوناک گفت که قبلاً ۴.۲ میلیارد پوند برای این مبلغ اعلام کرده است. پاکت کلی برای بهبود نحوه رفت و آمد مردم در شهرهای بزرگمان» و افزود: «کاری که ما در واقع انجام داده‌ایم این است که، همانطور که شما گفتید، ۱.۵ میلیارد پوند از آن استفاده کرده‌ایم، اما پس از آن بسیار مهم تخصیص‌های موجود در آن پاکت را ارائه می‌کنیم – جایی که همه بیت‌ها از بین می‌روند.”

از بین ده‌ها مسیر خزانه‌داری برای تعهدات بودجه، چندین مورد دیگر هزینه‌های کاملاً جدیدی نیستند یا شامل پولی هستند که برای جایگزینی تعهدات قبلی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، از پولی که برای کمک به قربانیان جنایت، از جمله قربانیان تجاوز خانگی و جنسی، اعلام شده است، تنها ۴۰ درصد جدید است. برای صندوق جدید خیابان های امن تر، دو سوم آن جدید است. سایر اطلاعیه ها صندوق رفاه مشترک انگلستان را که جایگزین بودجه اتحادیه اروپا می شود ، پوشش می دهد.

راشل ریوز ، رئیس سایه کارگران ، گفت: “ما یک آخر هفته را پر از دود خزانه داری دیدیم. و آینه جلوتر از بودجه – با دولتی که ترجیح می دهد برنامه ها را دوباره اعلام کند تا کار را انجام دهد. ، شامل نزدیک به ۶ میلیارد پوند اضافی برای بررسی و تشخیص NHS، و ۵ میلیارد پوند برای تحقیقات سلامت ژنومیک، ۳ میلیارد پوند برای مهارت ها، و ۸۵۰ میلیون پوند برای موزه ها و گالری‌ها.

۵۰۰ میلیون پوند دیگر برای برنامه‌های سال‌های اولیه خانواده‌ها، از جمله برای برنامه‌های حمایت از خانواده، و به اصطلاح کانون‌های خانوادگی، طرحی که یادآور شروع مطمئن حزب کارگر است، هزینه خواهد شد. مراکز، یک برنامه از بین رفته ب y ریاضت اقتصادی از سال ۲۰۱۰.

سوناک استدلال کرد که در هزینه‌های خانواده‌ها و مداخله زودهنگام، او نمی‌پذیرد که قطع کردن Sure Start یک اشتباه بوده است، با این استدلال که کار اخیراً توسط محافظه‌کاران انجام شده است. همکارانی مانند آندریا لیدسوم، وزیر بازرگانی سابق، تنها اکنون نیاز به چنین سیاست‌هایی را نشان داده بودند.

«آنچه که آنها به وضوح نشان می‌دهند، همانطور که شواهد نشان می‌دهند، سال‌های اولیه در سوناک به اسکای گفت: «زندگی خانواده‌های جوان بحرانی است و این جایی است که والدین اغلب با مشکل مواجه می‌شوند و در واقع اینجاست که ما باید کمی بیشتر توجه کنیم.” سوناک “تقلید کم رنگی را پیشنهاد کرد که حتی ما را به جایی که در سال ۲۰۱۰ بودیم برنمی‌گرداند”.

او گفت: “این که بگوییم ما خوب هستیم، خوب است.” می‌خواهیم در این پارک‌های خانوادگی سرمایه‌گذاری کنیم، اما هزاران مرکز کودکان و مراکز Sure Start که ویژگی‌های غرورآفرین جوامع ما، به ویژه ارتباطات فقیرتر ما بودند. اتحادها، مدتهاست که از بین رفته اند.”

سوناک در مصاحبه دیگری با بی بی سی، درخواست مارکوس راشفورد، مهاجم منچستریونایتد و مبارز ضد فقر، برای تمدید آزادی را رد کرد. برنامه های غذای مدرسه در تعطیلات مدرسه تا سه سال آینده. به روشی عادی تر برای انجام کارها منتقل شده ام.

ساناک همچنین تأیید کرد که روز چهارشنبه از نتایج بررسی نرخ‌های کسب‌وکار – اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه این امر می‌تواند منجر شود، نشان نداد به کاهش مالیات. گروه‌های تجاری و بسیاری از نمایندگان حزب محافظه‌کار خواستار کاهش برای رونق خیابان‌های بزرگ شده‌اند، اما خزانه‌داری به نظر می‌رسد در برابر آن مقاومت نشان می‌دهد.

وزیر سابق دیوید دیویس در روزنامه میل روز یکشنبه، سوناک را به خاطر انتقاد از این موضوع محکوم کرد. رویکرد او به مالیات، و وفاداری صدراعظم به ایده‌های مالی مارگارت تاچر را زیر سوال برد.

«من مارگارت تاچر را می‌شناختم، بنابراین با علاقه تماشا خواهم کرد که آیا او می‌تواند مطابقت داشته باشد یا خیر. دیویس نوشت: «درخشش تاچر و صدراعظم بزرگش نایجل لاوسون به دولت ارائه کردند.

«متأسفانه، تاکنون همه نشانه‌ها حاکی از آن است که مسیر فعلی او ما را به سمت دولت سوق خواهد داد. صخره‌ها – نه دور از آنها.»

سوناک که در مورد سیاست‌های خود در اسکای به چالش کشیده شد، اصرار داشت که همچنان از محافظه‌کاری با مالیات کم حمایت می‌کند: «البته من از آن دفاع می‌کنم. و این چیزی است که من می خواهم ارائه دهم، و این همان چیزی است که غریزه من است. اما شما همچنین باید یک قدم به عقب بردارید و فکر کنید که من و دولت در طول یک سال و نیم گذشته با چه چیزی دست و پنجه نرم کرده‌ایم؟ ما بزرگترین شوک اقتصادی را در ۳۰۰ سال گذشته تجربه کرده ایم. “


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *