ژاپنی‌ها تدابیر بهداشتی را سخت‌‎تر کردند/ دو مرحله تست در ۹۶ ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر، از جمله پروتکل‌های مورد تاکید کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو برای برگزاری امن و پاک این بازی ها، گرفتن تست از اعضای کاروان کشورهای شرکت کننده بعد از ورود به توکیو است. 

این در حالی است که با توجه به ادامه شیوع و گستردگی کرونا در جهان و موج جدیدی که در برخی کشورها و از جمله ژاپن داشته، دولت این کشور متقاضی تشدید آزمایش کوئید ۱۹ از مسافران المپیکی و پارالمپیکی توکیو شده است.

برخی منابع نزدیک به کمیته برگزاری بازی های المپیک به سایت Kyodo news اینگونه گفته اند که درخواست دولت ژاپن از این کمیته مبنی بر این است که انجام دو مرحله تست کرونا طی ۹۶ ساعت پس از خروج اعضای کاروان های مختلف از کشورشان و ورود آنها به توکیو را در برنامه داشته باشند یعنی دو مرحله نمونه گیری در چهار روز ابتدایی اقامت المپین ها و پارالمپین ها در توکیو.

در همین گزارش این مسئله یادآوری شده که پیش از این مقرر شده بود از مسافران توکیو طی ۷۲ ساعت پس از اعزام آنها به این شهر یک مرحله نمونه گیری انجام شود اما طبق درخواست جدید دولت ژاپن و به منظور تشدید غربالگری سلامت شرکت کنندگان در بازی های المپیک و پارالمپیک در طول مهاجرت آنها، نیاز به آزمایشات بیشتری است تا از منفی بودن آنها در هر مرحله اطمینان حاصل شود. 

قرار است در رابطه با این مسئله در نشست پنج جانبه ای که با حضور نمایندگان کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیته بین المللی پارالمپیک همراه با کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک و دولت های کلانشهرهای مرکزی و توکیو برگزار می شود، بحث شود. 

اینطور عنوان شده که نشست مورد نظر چهارشنبه برگزار می شود. 


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *