چهار فضانورد عازم ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این چهار فضانورد عصر یکشنبه به منظور آماده شدن برای سفر به ایستگاه بین المللی فضایی وارد فلوریدا شدند. قرار است کپسول فضایی شرکت «اسپیس ایکس» به نام «تاب آوری» (Resilience) ساعت ۷:۴۹ دقیقه بعدازظهر شنبه آینده، ماموریت «کرو-۱» را از مرکز فضایی کندی انجام دهد.

«مایکل هاپکینز» فرمانده این فضاپیما و فضانورد ناسا گفت: خدمه به دلیل تاثیر همه گیری کووید-۱۹ نام «تاب آوری» را برای این کپسول فضایی انتخاب کردند. هاپکینز ۵۱ ساله قصد دارد به عنوان اولین فضانورد نیروی فضایی آمریکا در جریان این ماموریت قسم یاد کند.

وی در این ماموریت با «ویکتور گلوور» ۴۴ ساله و «شانون واکر» و «سوئیچی نوگوچی» فضانورد ژاپنی که هر دو ۵۵ ساله هستند سفر می کند. گلوور تنها خدمه ای است که تا کنون به فضا سفر نکرده است.

این ماموریت اولین پرواز معمول کپسول «دراگون» به ایستگاه بین المللی فضایی تحت «برنامه خدمه تجاری ناسا» خواهد بود. این به آن معنی است که شرکت فضایی اسپیس ایکس متعلق به «ایلان ماسک» مالک کپسول فضایی دراگون و راکت «فالکون ۹» که این کپسول توسط آن حمل می شود، خواهد بود. این در حالی است که  در سال های گذشته ناسا مالک کپسول های آپولو و شاتل های فضایی بود.

این ماموریت اهمیت خاصی برای ناسا دارد؛ زیرا از مدت ها قبل مشغول آماده سازی برای اعزام دوباره فضانوردان از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی با کمک شرکت های خصوصی بوده است.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *